ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 پژو ۲۰۶ ، ۲۰۷i ، ۴۰۵ و پارس

ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 پژو ۲۰۶ ، ۲۰۷i ، ۴۰۵ و پارس

ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 پژو ۲۰۶ و ۲۰۷i و ۴۰۵ و پارس:

ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 حدودا از سال ۹۴ با شماره فنی کامل ME17.9.71 بر روی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷i نصب شده که موتور TU5 را به همراه داشتند .

ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 توسط شرکت سازه پویش که از شرکت های تابع گروه اعزام میباشد به داخل کشور وارد می‌شود. پس از موفقیت نسبی از قسمت محصولات نامبرده این قطعه بر روی پژو ۴۰۵ و پارس که موتور tu5 دارند نیز نصب شد.

ایسیو ، ای سی یو بوش ME17

اصل سازگاری و تبدیل نرم افزار ای سی یو بوش ME17 :

اصل بسیار مهمی در لوازم برق خودرو و کامپیوتر های کنترل موتور وجود دارد که اخیرا شرکت بوش این موضوع را بسیار جدی در نظر گرفته و آن هم به این شکل اجرا می‌شود که یک یونیت کنترل یا ایسیو ، ای سی یو که بر روی یک خودرو قرار می‌گیرد طوری طراحی می‌شود که بتواند در خودرو های دیگر که همراه خودشون قرار می‌گیرد قابل پیاده سازی و نصب باشند.

و همچنین تفاوت سخت افزاری بینشان وجود نداشته باشد و فقط با تبدیل نرم افزار این امکانات وجود داشته باشد که ایسیو ، ای سی یو را در خودروهای دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

ای سی یو های زیمنس بسیار موفق عمل کرده اند و ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 هم از این قائده استثنا نیست و به راحتی میشود با تبدیل نرم افزار این ایسیو ، ای سی یو آن را در خودرو های ۲۰۶ و ۲۰۷ و همینطور ۴۰۵ و پارس و حتی در خودرو های شبیه دنا و سمند و سورن که موتور EF7 دارند هم تبدیل نرم افزاری انجام داد و روی آن خودروها جواب گرفت و ما این را بارها و بارها تست کرده و مسئله ای وجود نداشته است.

قیمت ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 در بازار:

قیمت این ایسیو ، ای سی یو نیز مانند دیگر اقلام یدکی خودرو تابعی از عوامل زیر است که در صدر آنها دو مورد اول قرار دارد.

  1. عرضه در شرکت وارد کننده
  2. تقاضای مصرف کننده و خریدار عمده
  3. عرضه در نمایندگی های خودروساز
  4. کیفیت محصول فعلی
  5. وجود قطعه برای تعمیر این ایسیو ، ای سی یو

تعمییر ای سی یو بوش ME17

برای مشاهده و خرید ایسیو بوش ME17 سمند EF7 دوگانه سوز از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو بوش ME17 سمند EF7 دوگانه سوز

دلایل گران شدن ای سی یو بوش ME17:

تولید کننده عرضه کمی دارد که ناشی از چند عامل است .

اول عامل وجود تحریم های بین المللی و عدم امکان واردات با قیمت مناسب این قطعه و دوم نبود دانش و تجربه و سرمایه گذاری کافی برای بومی سازی این محصول و محصولات های تک مشابه همواره نقطه ضعف قطعه سازها و خودرو سازها بوده و هست .

فروش و تقاضای بالای این محصول نیز ناشی از چند علت است که در صدر آنها پایین بودن سطح کیفی خود ایسیو ، ای سی یو ME17 و ایراداتی در سیستم برق خودرو می باشد .

برای مشاهده و خرید ایسیو بوش ME17.9.71 پژو پارس از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو بوش ME17.9.71 پژو پارس

دلیل دوم افزایش تقاضا نیز ناشی از فراوانی خودروهای به کاربرده شده در مجموعه ایرانخودرو با بوش ME17 می باشد .

دلیل سوم نیز که باعث افزایش قیمت این محصول شده خرید عمده فروشگاه های لوازم یدکی می باشد .

تعمیرکاران برای تعمیر سخت افزاری نیاز به قطعه الکترونیکی دارند که با وجود تحریم ها برای واردات و نیز کمبود ایسیو ، ای سی یو نوع داغی برای قطعه برداری مواجه هستیم .

برای رفع ایرادات نرم افزاری خوشبختانه مشکلی نداریم .

برای مشاهده و خرید ایسیو بوش ME17.9.71 پژو ۴۰۵ از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو بوش ME17.9.71 پژو ۴۰۵

مشخصات فنی ایسیو ، ای سی یو بوش ME17:

ای سی یو بوش ME17 دارای دو کانکتور نری ۵۶ پایه می باشد .

کانکتور A یا ۱ و کانکتور B یا ۲ که داخل کانکتور نوشته شده است .

شماره پایه ۲۴۴ یا B44 یعنی پایه شماره ۴۴ از کانکتور B یا ۲ و به همین ترتیب میتوانید پایه های دیگر را نیز پیدا کنید .

به تصویر زیر دقت کنید .

نقشه برق انژکتورهای ایسیو بوش ME17 پژو 207

نقشه برق انژکتورهای ایسیو بوش ME17 پژو ۲۰۷i

در تصویر زیر نمای نزدیکتر کانکتور ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 به همراه مشخصات فیزیکی پین های نری و کانکتور مادگی قفل شونده دیده می شود .

کانکتور بوش ME17

نمای کانکتور بوش ME17 و مشخصات پین ها

کانکتور مادکی روی دسته سیم بوش ME17

کانکتور مادکی روی دسته سیم بوش ME17

سنسورهای گزارش دهنده به ای سی یو بوش ME17:

  1. سنسور فشار و دمای هوای ورودی موسوم به TMAP می باشد . (۱۰ تا ۱۱۵ کیلوپاسکال فشار و ۴۰- تا ۱۲۵ درجه سانتی گراد دما)
  2. پدال گاز برقی یا Accelerator pedal module از نوع پتانسیومتری و ۶ سیم

خرید پدال گاز برقی چهار سیم پژو ۴۰۵

  1. دریچه گاز برقی یا Electronic Throttle Body که هم عملگر دارد هم سنسور وضعیت دریچه گاز یا TPS

خرید پدال گاز برقی چهار سیم پژو پارس

  1. سنسور موقعیت میلنگ یا دور موتور یا RPM سنسور
  2. سنسور ضربه یا ناک
  3. سنسور اکسیژن دو عدد (بالایی کانکتور مشکی و طول کابل کمتر پایینی کانکتور طوسی و طول کابل بیشتر)

خرید دریچه گاز برقی پژو ۲۰۶ موتور TU5

روی موتور TU5 محصولات ایرانخودرو ایسیوهای دیگری نظیر بوش ME7.4.9 و ایسیو کروز Easy_U2.5 موسوم به ایزی یو و ماو غرب استیل و زیمنس کروز نیز نصب شده است .

برای خرید ایسیو ، ای سی یو بوش ME17 موسوم به بوش سازه پویش و نیز دیگر ECU های که در بازار برای محصولات ایرانخودرو موجود است میتوانید با ما در تماس باشید .

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

3 یک پینگ

  1. پینگ بک: ای سی یو بوش TU5 ماشین پژو - کامپیوتر خودرو

  2. پینگ بک: خروجی های نود BCM مالتی سازه پویش - کامپیوتر و نود خودرو

  3. پینگ بک: فروش ایسیو ایزی یو پژو و دنا - ECUPart

14 یک نظر

  1. مهدی پاسخ

    درود من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۶ دارم که همین ایسیو روش هست (me 17)مدتی هست که در حال حرکت یه دفعه ماشین گاز نمی خوره باید خاموش کنم، بعد از روشن کردن خوب میشه این مشکل چندین بار در روز پیش میاد بیشتر هم در روزهای گرم و کولر روشن اتفاق می افته زمانی هم که این مشکل پیش میاد چراغ چک روشن میشه و فن رادیاتور پشت سر هم روشن و خاموش میشه متاسفانه کسی نمیدونه مشکل از چی هست شما به همچین موردی بر خوردید؟ لطفا راهنمایم کنید

    1. h.pooreghbali نویسنده ارسال پاسخ

      احتمالا به ایراد سخت افزاری در ایسیو برخواهید خورد . کنترل دریچه گاز و فن رادیاتور به ایسیو برمیگرده . دیاگ بزنید نوع خطا تعیین کننده قطعه الکترونیکی معیوب یا مسیرهای احتمالی خواهد بود

    2. علی پاسخ

      سلام من هم همین مدل رو دارم با همین مشکل. شما تونستی حلش کنی؟ بهم پیام بده لطفا اگر تونستی
      فقط مسیج ۰۹۲۱۸۱۲۹۴۲۳

  2. فیاض پاسخ

    سلام. من پژو اس ال ایکس دارم .بعضی مواقع که صبح روشنش میکنم چراغ چک شروع به چشمک زدن میکنه و بعد از چند ثانیه ثابت میشه و حالت ۳ کار میکنه خاموش و روشن کنم درست میشه .دیاگ که میزنم خطای جرقه زنی در سیلندر رو میزنه .شمع ،کوئل رو عوض کردم فایده نداشت. مشکل چیه راهنمایی لطفآ

    1. h.pooreghbali نویسنده ارسال پاسخ

      ممکنه سنسور دورموتور یا میل سوپاپ اطلاعات درستی صادر نکنه برای ایسیو . به تعمیرکاران منتخب ecu-bank.com رجوع کنید

  3. منصور پاسخ

    سلام منم مشکل کوپ کردن در حرکت را دارم دیاگ زدم تمام قطعات دریچه گاز پدال گاز همه را تست کردم حتیا سنسور پایین را ۲ دفعه عوض کردم گفتن باید ابدیت بشه این کار را هم کردم ولی هیچ نتیجه ایی نگرفتم تو رو خدا کسی این مشکلو حل کرده به من هم کمک کنه ۰۹۱۹۵۰۸۳۱۴۰ ۲۰۶ مدل ۹۶

  4. حمید پاسخ

    سلام ۴۰۵اس ال ایکس با همین ایسیو خطای اتصال به زمین کوئل میزنه با تعویض کوئل وتقویت اتصال همچنین دانلود مشکل همچنان پا برجاست چراغ چک روشن و ماشین کپ میکنه

    1. h.pooreghbali نویسنده ارسال پاسخ

      Me17 رو سمند تک و دوگانه نیز نصب است و همین طور دنا معمولی و توربو . بعدا در مقاله دیگه ای در مورد me17 موتور ef7 نیز صحبت خواهیم کرد

  5. محسن پاسخ

    ای ecu رو سمند هم هست ولی اسمی از نیست داخل نقشه سیم کشی هم قسمت cvvt. نیست کسی میتونه راهنمایی کنه

    1. h.pooreghbali نویسنده ارسال پاسخ

      بله روی سمند تک و دوگانه ef7 هم نسب شده است.اگر نقشه درخواست دارید در واتس آپ روی شماره ایرانسل پیام بدید. تشگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *