در پژو پارس و پژو ۴۰۵ که قطعات مشترک زیادی هم دارند بعد از سال های ۹۱ و ۹۱ که تغیراتی در بخش برق و نیز تزئینات داخلی داشتند روانه بازار شدند .ای سی یو پژو پارس که قبل از آن ساژم S2000 و بوش ۷۴۴ بود ، پس از این سالها به ایسیوهای جدید نظیر SSAT ، زیمنس شبکه دار ، بوش سازه پویش تغییر کرد .

ای سی یو پژو پارس از نوع SSAT

در تصویر زیر ای سی یو پژو پارس و ۴۰۵ از نوع دوگانه سوز SSAT را مشاهده می کنید .

این ایسیو با توجه به علامت قفل روی آن ایموبیلایزر دار بوده و برای بدون کد کردن آن باید حافظه آن برنامه ریزی مجدد شود .

ایسیو SSAT دوگانه پارس و 405

ایسیو SSAT دوگانه پارس و ۴۰۵

ایسیو SSAT پژو پارس و ۴۰۵ تک سوز

ایسیو SSAT پژو پارس و ۴۰۵ تک سوز

شماره قطعه ایرانخودرویی این قطعه YG20240117 برای SSAT دوگانه سوز می باشد و برای نوع تک سوز YG20240180 است .

برای پیدا کردن نوع تک و یا دوگانه سوز ای سی یو SSAT در محصولات ایرانخودرو و سایپا به جدول زیر دقت داشته باشید .

تصویر روی قاب ای سی یو SSAT یورو 4

تصویر روی قاب ای سی یو SSAT یورو ۴

جدول تشخیص نوع سوخت و حافظه SSAT

  1. ای سی یو تک سوز با کد SSAT با شماره ۱۳۱۴۰۰۰۰ از نوع استاندارد یورو ۴ بوده و دارای آی سی فلش خارجی می باشد (توقف تولید) .
  2. ای سی یو تک سوز با کد SSAT با شماره ۱۳۱۶۰۰۰۰ از نوع استاندارد یورو ۲ بوده و دارای آی سی فلش خارجی می باشد (توقف تولید) .
  3. ای سی یو تک سوز با کد SSAT با شماره ۱۳۵۴۰۰۰۰ از نوع استاندارد یورو ۴ و ۲ بوده و دارای آی سی فلش خارجی نمی باشد .
  4. ای سی دوگانه سوز با کد SSAT با شماره ۱۳۱۵۰۰۰۰ از نوع استاندارد یورو ۴ و ۲ بوده و دارای آی سی فلش خارجی نمی باشد .
  5. ای سی یو تک سوز با کد SSAT پراید و تیبا با شماره ۱۳۲۶۰۰۰۰ از نوع استاندارد یورو ۴ بوده و دارای آی سی فلش خارجی نمی باشد .

وجود آی سی فلش خارجی برای تغییر برنامه و تبدیل ایسیو لازم است .

بنابراین تعمیرکاران ناگزیر برای استفاده نوع استوک این ایسیو خود اقادم به نصب آی سی فلش خارجی روی برد ایسیو می کنند .

معرفی قطعات الکترونیکی ای سی یو پژو ۴۰۵ و پارس SSAT

  • آی سی میکروکنترلر یا پردازنده اصلی به شماره ST10F273 در اسست دوگانه سوز
  • آی سی HIP9011ABZ مربوط به سنسور ناک یا سنسور کوبش
  • آی سی فلش یا برنامه ۴۸ پایه به شماره AM29F400BB
  • ترانزیستور راه انداز کویل ۱و ۴ و نیز ۲ و ۳ به شماره ۱۸N40BG که از نوع IGBT هستند (۱۸A , 400V)
  • آیسی ارتباط با دیاگ و شبکه کن ادغام شده با آیسی رگولاتور ۵ ولتی به شماره L9741
  • آیسی SRAM به شماره IDT71256 (می تواند جایگزین شود با آیسی حافظه CY62256NLL )
  •  ترانزیستورهای ماسفت راه انداز انژکتورهای گاز به شماره IRLR2905 چهار عدد
  • آیسی مولتی به شماره ۴۰۰۵۵ و ۴۰۰۵۶ برای راه اندازی فن ، گرمکن سنسور اکسیژن ، شیربرقی کنیستر ،رله دوبل ، دورموتور و ضد سرقت و نمایش سوخت باک
  • آیسی انژکتورهای بنزین ، استپر موتور و فن دور تند و کمپرسور کولر به شماره L9708

برای خرید نوع تک و دوگانه ای سی یو پژو پارس و ۴۰۵ از نوع SSAT نیز دیگر ECU های این خودرو از ابتدا تولید آن تا به امروز با ما در تماس باشید.

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *