روش های تشخیص ایسیو سرقتی و راه های جلو گیری از سرقت ایسیو

روش های تشخیص ایسیو سرقتی و راه های جلو گیری از سرقت ایسیو

چکیده :
در این مقاله به راه های تشخیص ایسیو(ecu) سرقتی ، راحت ترین راه تشخیص ecu سرقتی ، راه های جلوگیری از سرقت ایسیو، بیشترین و کمترین مدل های سرقت ecu ؛ چرا ecu سرقت میشه و قفل ایسیو میپردازیم.
روش های تشخیص ایسیو سرقتی و راه های جلو گیری از سرقت رفتن ایسیو

مقدمه ای بر راه های تشخیص ایسیو سرقتی:

قطعات ارزشمند ماشین مانند ایسیو که ارزش مادی بالایی دارند احتمال سرقت بیشتری نسبت به باقی قطعات دارند. امروزه سرقت ایسیو(ecu) یکی از معضلات و مشکلات خودرو داران است .

هرروزه شاهده این موضوع هستیم که ایسیو ماشین ها به صورت های گوناگون سرقت می شود وهزینه های زیادی را برای درپی دارد.
سرقت ایسیو به دلیل قیمت بالای آن انجام می شود اما راه های مختلفی وجود دارد که می توان تشخیص داد آیا ایسیو سرقتی است یا خیر؟ ، همچنین چگونه تا حد زیادی از سرقت ایسیو ماشین خود جلوگیری کنیم. و در نهایت اینکه هنگام خرید ایسیو به چه نکاتی باید داشته باشیم.
با توجه به کشور سازنده ایسیو می توان گفت که به علت تحریم کشور، ایسیوهای نو و آک موجود در بازار یا چینی هستند و یا استوک که در این مقاله به این موضوع هم میپردازیم.

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو(ECU) ای سی یو  از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو

سرقت ایسیو در ایران و شهرای پر جمعیت :

سرقت ایسیو در کشور ما بیشتر در شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد انجام می شود تا در شهرهای خلوت بدلیل آنکه در شهرهای شلوغ بخاطرحجم بالای ماشین ها و جمعیت ، درگیری ها و چالش های هرروزه زندگی و شناخت کمتر افراد نسبت به یکدیگر امکان سرقت نیز به طبع بالا می رود.

سرقت ایسیو در ایران و شهرای پر جمعیت
همچنین مناطق مختلف شهری نیز برای سرقت ایسیو باهم تفاوت دارند. به طور مثال در شهر تهران در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد مثل مناطق (پیروزی و آزادی و… ) احتمال سرقت بالاتر از مناطق خلوت است.
در مناطق شمال شهر تهران نیز به علت سخت گیری و اهمیت بیشتر پلیس آگاهی به امنیت موجود در این مناطق احتمال سرقت ایسیو خودروها در این مناطق نسبت به پایین شهر تهران کمتر می شود.

راه های جلوگیری از سرقت ایسیو(ای سی یو):

۱- پارک کردن خودرو در پارکینگ و حیاط منزل
۲- نصب دزدگیر
۳- قفل کاپوت
۴- قفل ایسیو
۵- قفل باتری
۶- قفل پدال
۷- پارک نکردن خودرو درمحل های خلوت

قفل ایسیو چیست:

قطعه ای مکانیکی است که با نصب آن بر روی ایسیو خودرو دسترسی و امکان سرقت را بشدت کاهش می دهد و برتری این مدل قفل به باقی راه های حفاظتی این است که با نصب قفل ایسیو به چندین ابزار و صرف زمان زیادی نیاز است تا به ایسیو دست پیدا کرد.

قفل ایسیو چیست

علاوه براین مورد، سرقت بسیار پر سروصدا خواهد بود و احتمال عدم موفقیت درسرقت را افزایش می‌دهد. در سرقت ایسیو به علت نیاز به ابزار تخصصی ، زمان زیاد و صدای زیاد هنگام سرقت ، سارقن از دزدیدن ایسیو دراین موارد خودداری می کنند.

مزایا قفل ایسیو چیست:

قفل ایسیو قطعه ای بسیار ساده اما درعین حال کاربردی است که از مزیت های این قفل می توان به کاهش شدید احتمال سرقت و سخت شدن امکان دزدی اشاره کرد دیگر مزایای قفل ایسیو جلوگیری از وارد آمدن هزینه و خسارت به کاپوت و بدنه خودرو،سوکت ها و سیم کشی های متصل از ایسیو به کاربراتور است.

معایب قفل ایسیو چیست:

با نصب و راه اندازی قفل ایسیو برروی خودرو ممکن است خودرو شما بعد از گذشت مدت زمانی دچار اختلالاتی مانند قطع برق انژکتور و نامتعادل کارکردن موتور شود.
دراین حالت فقط کافیست سوکت ایسیو را خارج کنیم و مجدد متصل کنیم اگر نشد سوکت ایسیو را تمیز کنید و دوباره متصل کنید. این موارد توسط صاحبان خودرو به راحتی انجام میشود.

انواع راه های تشخیص ایسیو(ECU) سرقتی:

  1. یکی از اصلی ترین و موثق ترین راه های تشخیص ایسیو سرقتی کد سوییچ است، که یک سیستم ضد سرقت دارند و متناسب با شماره شاسی ماشین می باشد که در ایسیو حفظ شده و از آن طریق می توان کد ایسیو را با شماره شاسی ماشین مقایسه کرد و پی به سرقتی بودن ماشین برد.
  2. دومین راه شکل ظاهری (رنگ موم) ایسیو است که با هم تفاوت دارند.
  3. سومین راه تشخیص ایسیو سرقتی شماره کالیبراسیون های ماشین ها می باشد که باهم تفاوت دارند.
  4. چهارمین راه قیمت ایسیوهای مختلف است. قیمت مدل های مختلف ایسیو در بازار مشخص است و با توجه به میانگین قیمتی که ایسیو در بازار دارد. و قیمتی که هنگام خرید فروشنده به ما می گوید.

به این صورت که اگر ایسیو قیمتی پایین تر از قیمت بازار داشته باشد باید در هنگام خرید خیلی مواظب باشیم. راه بعدی در مورد خرید ایسیو برگه مزایده است که برای استعلام می توان از فروشنده درخواست کرد که برگه مزایده را مشاهده کنید.
در مورد ایسیوهای کارکرده هم باید خیلی مواظب باشید که ایسیو سرقتی نباشد و دراین مورد باید از افراد مورد اعتبار خرید کرد.

درنهایت به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید ایسیو باید به اعتبار فروشنده نیز پی ببرید برای مثال ایسیو را از افرادی خریداری کنید که دارای مجوز فعالیت، مکان فیزیکی،سابقه کاری هستند و همچنین مورد شناسایی افراد زیادی نیز هستند.
نکته : باید به این نکته توجه داشت که در پارکینگ های عمومی هم امکان سرقت ایسیو وجود دارد پس باید در زمان پارک خودرو در پارکینگ های عمومی هم قفل ها و دزدگیرهای ماشین را بررسی کنید.

ایسیو(Ecu)های ساخت چین:

درمورد خرید ایسیوهای ساخت چین باید دقت کنید که این مدل ایسیوها حتما نو باشند چون چیزی حدود ۹۰% ایسیو های استوک چینی سرقتی اند، و مقدار کم باقی مانده هم بخاطر ایسیوهایی است که درمزایده توسط افراد خریداری شده است.
ایسیو(Ecu)های ساخت چین

خودروهایی که احتمال سرقت ایسیو آنها زیاد است عبارتند از :

معمولا دربین خودروهای ایرانی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و دوگانه سوز از سال ۸۶-۹۱ احتمال سرقت زیادی دارد چون محل قرارگیری ایسیو درآنها سمت کابین شاگرد است و به راحتی می توان در این مدل خودروها ایسیو را سرقت کرد. همچنین پیکان وانت نیز امکان سرقت دارد.
خودروهایی که احتمال سرقت ایسیو آنها زیاد است

در خودروهایی که مدل آنها از سال ۹۰ به قبل باشد نیز به علت پایین بودن ایمنی امکان سرقت ایسیو وجود دارد. درمورد خودروهای خارجی بدلیل آنکه مکان قرارگیری ایسیو پنهان و به قول معروف بدجا است امکان سرقت کمتراست اما درمدل هایی مانند ماکسیما هم سرقت ایسیو وجود دارد.

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

اشتراک گذاری

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *