ریمپ ایسیو(ای سی یو) دنا معمولی و دنا پلاس

ریمپ ایسیو(ای سی یو) دنا معمولی و دنا پلاس

چکیده :

در این مقاله به بررسی ریمپ دنا و دنا پلاس، مزایای ریمپ این مدل خودروها و همچنین تفاوت دنا معمولی و دنا پلاس در ریمپ کردن میپردازیم.

مقدمه ای از ریمپ ایسیو دنا معمولی و دنا پلاس :

خودرو دنا برگرفته شده از سمند سورن با تغییراتی در اتاق و طراحی جدید در بدنه است که توسط شرکت خودرو سازی ایران به بازار معرفی شد.

این خودرو در سال ۱۳۹۳ به عنوان دومین خودروی ملی ایران ساخته شده که معایب و مزایایی را به همراه داشته است.

آموزش ریمپ ایسیو(ای سی یو) دنا معمولی و دنا پلاس

انواع ایسیوهای دنا و دنا پلاس :

  • ایسیو ME.7.4.9
  • ایسیو ME.17
  • ایسیو ۵

برای مشاهده و خرید ایسیو EZU دنا EF7 از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو EZU دنا EF7

مشخصات فنی دنا خودرو:

مشخصات موتور :

حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی
تعداد سیلندر ۴
سوپاپ ۱۶
حداکثرقدرت ۱۱۴ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن در ۵۰۰۰ دور
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی BE3
شتاب  ۰-۱۰۰ ۱۲٫۰۳ ثانیه
سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
نوع سوخت بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو
ترمز جلو  دیسکی تهویه شونده
ترمز عقب دیسکی
حجم مخزن ۷۰ لیتر

تفاوت دنا با دنا پلاس:

دنا پلاس و دنا معمولی تفاوت های چشمگیری نسبت به یکدیگر ندارند از جمله آپشن های دنا پلاس نسبت به دنای معمولی می توان به موارد زیر اشاره کرد :
– دوربین عقب
– مولتی مدیا جدید ( برنامه های ANDROID و IOS ، نمای دوربین عقب و…)
– وجود چراغ های نئونی در جلو و عقب ماشین در دنا پلاس
– وجود چهار ایربگ (ایربگ جانبی) درنسخه دنا پلاس
– وجود سانروف در دنا پلاس  

مزایای ریمپ ایسیو دنا معمولی در نگاه کلی :

  • رفع کپ دریچه گاز برقی
  • رفع صدای ناک سرگاز
  • افزایش توان تا ۷ اسب بخار و گشتاور تا ۱۵ نیوتن متر

(بیشتر ازین مقدار بدون تجهیزات تقویت موتور امکان پذیر نیست)

  • اصلاح دمای کارکرد فن
  • تنظیم دور درجا (جهت رفع لرزش درجا)
  • افزایش کات آف تا ۶۹۰۰ دور در دقیقه و ایجاد کات آف رگباری
  • حذف خطای فرسودگی کاتالیست
  • کاهش مصرف سوخت تا یک لیتر
  • رفع محدودیت سرعت
  • حذف سنسور دوم اکسیژن (مخصوص خودروهای دارای هدرز یا خودروهایی که کاتالیست را برداشته اند.)
  • حذف سنسور میل سوپاپ بدون از کارافتادن CVVT

مزایای ریمپ ایسیو دنا معمولی

افزایش سرعت نهایی با ریمپ ایسیو  (TOP Speed):

تمامی موارد در ریمپ به درخواست مشتری انجام می شود.

بررسی تخصصی مزایای ریمپ دنا:

رفع کپ دریچه گاز برقی:

دریچه گاز دنا در اکثر موارد برقی است به همین دلیل ECU تصمیم می گیرد که چه اندازه دریچه گاز را باز کند.

اگر دور موتورخودرو شما زیر ۳۵۰۰ باشد و پدال گاز را کامل فشار دهید به طور کامل و ۱۰۰% باز نمی شود در این حالت راننده تأخیر را احساس می کند. در ریمپ دنا می توان  با استفاده از جداول پدال و دریچه ، کپ وتأخیر دریچه گاز را رفع کرد.

افزایش توان و کشش موتور دنا:

برنامه درست و اصولی دنا باید توانایی افزایش قدرت موتور به اندازه ۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر گشتاور را داشته باشد.

نتیجه این افزایش قدرت ، افزایش توان و کشش موتور در دورهای بالا در مسیرهای سربالایی است که خودرو دچار افت توان نمی شود.

افزایش توان و کشش موتور دنا

 اصلاح دمای فن دنا (دمای دور کند-دمای دور تند):

خودرو دنا با موتور EF7 نسبت به سمند سنگین تر بوده ، و وزن بیشتری برروی موتور این خودرو قراردارد که نتیجه آن گرمتر کار کردن موتور می شود.

این دمای بالا موتور در تابستان پس از خاموش کردن خودرو مشاهده می شود که در این حالت دمای آب خودرو حدود ۱۵ درجه افزایش می یابد. 

با ریمپ دنا می توان دمای فن را اصلاح کرد به این صورت که دمای فن دور کند بجای  ۹۵ در ۹۰ درجه  و دمای فن دور تند را بجای ۱۰۲ در ۹۵ درجه قرار داد.

با این اصلاح دمای فن می توان عمر واشر سرسیلندر را افزایش داد تا موتور در محدوده دمایی ایمن تری کار کند.

 رفع صدای ناک:

به دلیل استاندارد های یورو ۴ و همچنین عدم تأمین سوخت مناسب برای خودرو(دنا) میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده است که نتیجه آن صدای ناک (شق شق سوپاپ) است.

صدای ناک در واقع ناشی از لغزش پیستون می باشد که در دراز مدت باعث کاهش عمر موتور می گردد. این ایراد بیشتر در ایسیوهای زیمنس و ایزیو ۲٫۵ مشاهده می شود.

رفع محدودیت سرعت:

 در ایسیوهای بوش ME17 و ایزی یو ۲٫۵ از قفل نرم افزاری محدودکننده سرعت استفاده شده است که موجب می شود خودرو نتواند سرعتی بیش از ۱۷۵ الی ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

با ریمپ ایسیو بوش ME17  این قفل نرم افزاری سرعت برداشته می شود و خودرو قادر خواهد بود با ماکزیمم سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت حرکت کند.

حذف سنسور دوم اکسیژن:

در نتیجه حذف سنسور دوم اکسیژن ، خودرو دنا به یورو ۲ تبدیل خواهد شد در این حالت علاوه بر حذف مشکلات قبلی، شتاب و توان آن نیز افزایش محسوسی خواهد داشت.

سنسور دوم اکسیژن یک قطعه مصرفی است که خطاهای آن بیشتر ناشی از خطای فرسودگی کاتالیزور و رقیق بودن سوخت می باشد.

برداشتن کات آف:

کاتاف موتور دنا EF7 توربو ، ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است که افزایش آن تا ۶۰۰۰ دور مجاز است.

اما با توجه به درخواست مشتری کاتاف دنا تا ۷۰۰۰ دور بردقیقه قابل افزایش است. 

مزایای ریمپ ایسیو دنا پلاس :

  • رفع لگ توربو (Turbo Lag)
  • رفع تاخیر پدال گاز دنا پلاس
  • کالیبراسیون ایسیو با بنزین معمولی بی کیفیت
  • پیشگیری از ایجاد حالت اورهیت (over heat)
  • اصلاح دمای روشن شدن فن دنا پلاس
  • افزایش کات آف از ۵۵۰۰ به ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
  • حذف سنسور دوم اکسیژن برای خودروهایی کاتالیست را حذف کرده اند
  • افزایش توان تا ۱۰ درصد (۱۵ الی ۲۰ اسب بخار)

افزایش گشتاور حداکثر ۲۵ نیوتن متر:

  • اصلاح دمای آب

بررسی تخصصی ریمپ دنا پلاس:

رفع لگ توربو (Turbo Lag) :

یکی از محدودیت های موتورهای توربو شارژ تأخیر مدار است .

به طور معمول در موتورهای توربو شارژ ، توربو در دورهای ۲۰۰۰ به بالا عمل می کند که باعث مکث و تأخیر می شود این تأخیر و مکث لگ توربو نامیده می شود

با ریمپ درست و اصولی این نوع موتورها می توان این محدودیت را برداشت.

بررسی تخصصی ریمپ دنا پلاس

کالیبراسیون موتور با بنزین معمولی:

خودروهای دنا توربوشارژ به دلیل بالا بودن فشار احتراق نیاز به بنزین با کیفیت دارند. با ریمپ دنا پلاس ، برنامه توربوشارژ دنا  با بنزین معمولی کالیبره می شود و درصورت نبود بنزین سوپر و استفاده از بنزین معمولی بدون نیاز به مکمل سوخت، موتور به خوبی کار می کند و افت توان نخواهد داشت.

رفع تاخیر پدال گاز( کپ اول حرکت):

دریچه گاز دنا پلاس ازنوع برقی می باشد، همین دلیل باعث می شود گشتاور موتور در دورهای پایین محدود گردد.

رفع ایراد بالا رفتن مصرف سوخت در اثر اورهیت(overheat) :

اینتر کولر در دنا پلاس توربو تقویت شده است. اما شاهد آن هستیم که در صورت فشار آوردن متوالی به خودرو، ECU موتور به حالت لیمپ (Limp) وارد می شود. و با افزایش پاشش سوخت، دمای احتراق را جهت پیشگیری از پیش اشتعالی احتراق افزایش می دهد.

افزایش شتاب و گشتاور دنا پلاس:

فشار هوا در خودروهای توربو محدود شده که با تغییراتی در جداول بوست می توان این محدودیت را برداشت که سبب شتابگیری بهتر دنا توربو شارژ می شود.

ایسیو دنا پلاس توربو شارژ:

ایسیو بکار رفته در خودرو دنا از نوع Bosch ME 7.4.9  می باشد که در خودروی سمند سورن توربوشارژ هم استفاده شده است.

ایسیو دنا پلاس توربو شارژ

برای مشاهده و خرید ایسیو بوش ME7.4.9 دنا توربو از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو بوش ME7.4.9 دنا توربو

ریمپ این نوع ایسیو تخصصی است وافرادی که اقدام به ریمپ دنا پلاس می کنند با در نظر گرفتن نسبت تراکم این موتور باید بتوانند موازنه ای بین جداول ( آوانس ، گشتاور ،سوخت و جرقه ) برقرار کنند تا خودرو در در حین دورگیری دچار حالت دل زدن نشود، به عبارتی در هر حالتی با فشردن پدال گاز، خودرو شتاب یکنواختی داشته باشد.

در نظر داشته باشید در ریمپ موتورهای توربو دنا حتماً جداول مخصوص توربوشارژ   نیز بازنگری و بار توربو در دورهای مختلف بصورت یکسان تقسیم شود.

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

اشتراک گذاری

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *