سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

مقدمه ای از سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها : 

شرکت ساژم و همین طور شرکت والئو از شرکت های قدیمی و نسبتا موفق در زمینه ی تولیدات لوازم برق خودرو بودند که البته شرکت ساژم در سال ۲۰۰۵ منحل شد ولی شرکت والئو همچنان به کار خودش ادامه داده است.

شرکت ساژم و همینطور شرکت والئو از تامین کننده های قطعات الکترونیک برای شرکت های پژو و همینطور سیتروئن که از شرکت های موفق فرانسوی بوده اند هستند.

ایرانخودرو هم چون از شرکای اصلی خودرو سازی فرانسوی بود از محصولات شرکت والئو و ساژم استفاده زیادی کردند که البته به مرور بعد از دهه ی ۸۰ حضور این شرکت ها در ایران و خودرو سازی ایران خیلی کمرنگ شد.

ایسیو هایی که شرکت ساژم و والئو برای خودرو ساز های داخلی تهیه کردند :

۱ – ایسیو ساژم SL96 برای کنترل موتور XU7 و همین طور پیکان

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو ساژم SL96 از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید انواع ایسیو ساژم SL96

۲ – ایسیو ساژم S2000-35 پژو ۲۰۶ تیپ ۱
۳ – ایسیو ساژم S2000-3E و S2000-3F برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳
۴ – ایسیو ساژم S2000-10 برای پژو ۴۰۵ و پرشیا و سمند موتور XU7
۵ – ساژم S2000-11 برای پیکان و پیکان وانت و RD و ROA

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

برای مشاهده و خرید انواع ساژم S2000-11 برای پیکان و پیکان وانت از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ساژم S2000-11 برای پیکان و پیکان وانت

۶ – ساژم ۱۱۰۰۰ پراید

۷ – ایسیو والئو FC5 PL4 پیکان و پیکان وانت و ROA

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

برای مشاهده و خرید ایسیو ساژم S2000PL4-PK پژو ROA از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو ساژم S2000PL4-PK پژو ROA

۸ – ایسیو والئو SLC و LC و ILC پژو ۴۰۵ و پارس و سمند موتور پژو
۹ – ایسیو والئو CNG برای پژو ۴۰۵ دوگانه سوز به همراه ایسیو والئو SAX500
۱۰ – ایسیو والئو پراید (با سیستم ضد سرقت و یا بدون آن)

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

برای مشاهده و خرید ایسیو والئو پراید از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو والئو پراید

نقشه پایه های ایسیوهای ساژم و والئو S2000 در خودروهای ایرانی:

کامپیوتر های خودرویی به وسیله ی کانکتور نری که بر روی خودشان است به کانکتور مادگی که روی دسته سیم موتور یا دسته سیم اصلی ماشین است اتصال پیدا می کند و اطلاعات را از سنسور های اطراف موتور جمع آوری و به محرک ها و عملگر های موتور فرمان های لازم را صادر میکند و یا اینکه از دسته سیم تغذیه و سیگنال های پاور خود را دریافت میکند .
کامپیوتر های ساژم و والئو که در گروه S2000 قرار میگیرند شباهت پین اوت زیادی با هم دارند که در ادامه به بررسی پین اوت یا نقشه های پایه های این ایسیو در خودرو های مختلف میپردازیم.

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

اگر ایسیو را طوری در دست بگیرید که کانکتور ها سمت مخالف خودتان باشد و نوشته ها و برچسب های روی ایسیو به سمت بالا باشد اولین کانکتور سمت چپ که مشکی رنگ است ۳۲ پین می باشد و کانکتور وسط قهوه ای ۴۸ پین است و کانکتور سمت راست طوسی ۳۲ پین می باشد که به کانکتور های مادگی روی دسته سیم موتور که به دسته سیم اصلی هم معروف است متصل می شود .

در تصویر زیر شکل و مشخصات بهتری از کانکتور ایسیو ساژم و والئو را مشاهده میکنید .

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

سوکت ایسیو(ای سی یو) ساژم ، والئو و ترکیب پایه های آنها

کانکتور های ایسیو ساژم و والئو

کانکتور های ایسیو ساژم و والئو طوری مهندسی و ساخته شده اند که به جای یکدیگر جا نمی رود و این امکان که کاربر یا تعمیر کار اشتباه کند و کانکتور ها را جا به جا بزند و باعث ایجاد اتصالی و خرابی در ایسیو شود را منتفی میکند .

کانکتور نری

همین طور که در تصویر فوق مشاهده میکنید تعداد پین های نری موجود روی ایسیو دقیقا به تعداد پین های مادگی روی دسته سیم نیست و همین طور که مشاهده میکنید کانکتور مشکی که ۳۲ پین بود در محلی قرار میگیرد که تعداد پین هایش ۲۴ تا می باشد و یا سوکت قهوه ای که ۴۸ پین بود و در ردیف وسط قرار میگرفت سه ردیف ۱۲ تایی دارد که جمعا ۳۲ پین میشود و کانکتور طوسی در محلی قرار میگیرد که کلان سه ردیف ۸ تایی دارد و ۲۴ پین را ایجاد میکند و یک ردیف کلا خالی می باشد .

کانکتور مادگی

نکته بعدی این است که دور کانکتور مادگی روی دسته سیم هر کدام از سه تیکه قهوه ای ، طوسی و مشکلی یک نوار لاستیکی نرم وجود دارد که وقتی کانکتور در محل نری خودش روی ایسیو قرار میگیرد این لاستیک از پلاستیک نرم باعث میشود نشت آب و رطوبت داخل کانکتور کمی سخت شود و با آببندی و عایق بندی کانکتور و ایجاد سولفاته روی کانکتور کمک کند که ایجاد نشود .

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *