فروش انواع ایسیو(ای سی یو) ساژم خودروهای ایرانی

فروش انواع ایسیو(ای سی یو) ساژم خودروهای ایرانی

فروش انواع ایسیو ساژم خودروهای ایرانی

چکیده :

در این مقاله به بررسی شرکت ساژم ؛ انواع ایسیوهای ساژم بکار رفته در خودروهای ایرانی از ابتدا تا کنون و مزایا و معایب آنها میپردازیم.

مقدمه از فروش انواع ایسیو(ای سی یو) ساژم خودروهای ایرانی : 

شرکت ساژم در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد که از جمله شرکت های موفق در زمینه الکترونیک و لوازم برق خودرو بود. این شرکت نقش مهمی را در تأمین لوازم برق خودرو برای کمپانی های خودروسازی فرانسه از جمله پژو؛ رنو و سیتروئن ایفا کرد.

بدلیل اینکه کمپانی های خودروسازی پژو و سیتروئن و رنو از جمله شرکت های معروف و موفق درتولید خودرو بودند ؛ شرکت های خودروسازی ایرانخودرو وسایپا از لوازم و قطعات یدکی این خودروها استفاده می کردند که به ناچار از قطعات و لوازم شرکت ساژم در تولید خودروها استفاده کرده اند.

ازجمله محصولات بکار رفته در تولید خودروهای تولید ایران در دهه ۹۰ انواع سنسورها ؛ انواع دسته سیم ها و سوکت ها ؛ صفحه نمایش ها ؛ ساعت ها و دیس پلی ها ؛ کامپیوترها و ایسیوهای تکنترل کننده موتور بود.

باتوجه با اینکه شرکت ساژم درسال ۲۰۰۵ منحل شد؛ ایرانخودرو و سایپا برای تأمین  لوازم و قطعات خودروهای خود با شرکت والئو قرارداد بستند و محصولات مورد نیاز  خود را از طریق شرکت والئو فراهم کردند.

برای مشاهده و خرید انوع ایسیو(ECU) ساژم از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید انواع ایسیو ساژم

محصولات بکار رفته شرکت ساژم در خودروهای ایرانخودرو و سایپا:

موتور پیکان انژکتوری

(موتور پیکان انژکتوری)

در ابتدا دهه ۸۰ خودرو پیکان که مدت ها کاربراتوری بود بعد از انژکتوری شدن اولین خودرویی بود که از محصولات ساژم استفاده کرد. پیکان انژکتوری از سال ۸۰ تا سال ۸۳ تولید شد و قلب کنترل کننده این خودرو ایسیو ساژم SL96 بود.

همچنین در خودروهای پژو ۴۰۵ ؛ پژوپارس و سمند با موتورXU7 هم از ایسیوهای SL96 استفاده کرده اند.

تصویر ایسیو ساژم SL96

تصویر ایسیو ساژم SL96

خودرو پیکان ؛ پژو ۴۰۵ ؛ پژوپارس و سمند با موتور XU7  بعد از سال ۸۳ از کامپیوتر S200011‌ برای پیکان و آردی مورد استفاده قرار گرفت. پس از اینکه پیکان از خط تولید خارج شد از ایسیو SL200011  برای پیکان وانت استفاده کردند. خودروهای پژو۴۰۵ ؛ پژو پارس و سمند موتور XU7 هم با ساژم S200010  به بازار عرضه شد.

تصویر ایسیوساژمS200011  پیکان وانت

تصویر ایسیوساژمS200011  پیکان وانت

تصویر ایسیوساژم S2000PL4 پیکان وانت

تصویر ایسیوساژم S2000PL4 پیکان وانت

تصویر ایسیو ساژم S2000 ‌ با برند CAPITAL

تصویر ایسیو ساژم S2000 ‌ با برند CAPITAL

نکته : ایسیوهای S2000 ساژم با برند CAPITAL  نوع درجه ۲ ایسیوهای ساژم هستند.

البته شرکت سایپا هم پراید با ایسیوساژم S11000 تولید کرد.

ایسیوهای ساژم همانند ایسیوهای والئو روی مدار آنها نوعی پوشش رزینی (پلاستیکی)  قرار گرفته که مزایا و معایبی دارد :

مزایا :

  • جلوگیری از نشت رطوبت به روی برد

قاب این ایسیوها آب بندی محکم ؛ قوی و درستی ندارند به همین دلیل امکان ورود رطوبت و آب به داخل ایسیو وجود دارد این پوشش رزینی از ورود رطوبت و آب به داخل ایسیو چلوگیری می کند.

  • دفع حرارت

جلوگیری از جذب حرارت بالا توسط ایسیو که باعث آسیب رساندن به مدار ایسیو می شود.

معایب :

  • پایین آوردن سطح تعمیرپذیری برد :

این نوع پوشش رزینی باعث دسترسی سخت و هرچه کمتر به داخل ایسیو می شود که تعمیر این ایسیوها را برای تعمیرکاران سخت می کند.

(البته این پوشش رزینی نوعی شگرد برای فروش بیشتر قطعات نیز می باشد.)

بعد از سال ۸۴ و ۸۵ محصولات شرکت ساژم مورد استفاده قرار نگرفت و برندهای والئو و زیمنس جای محصولات ساژم را در تولیدات ایرانخودرو و سایپا گرفتند.

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

اشتراک گذاری

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *