بازار کامپیوتر خودرو
خانه / دسته‌بندی نشده / کلیات آنچه در مورد ایسیو باید بدانید
کلیات آنچه در مورد ایسیو باید بدانید

کلیات آنچه در مورد ایسیو باید بدانید

در این مقاله سعی می کنیم در مورد ایسیو مطالب را به صورت فشرده بیان کنیم تا کلیات آن کاری که واحد کنترل الکترونیکی انجام میدهد برای شما قابل فهم شود

استفاده از اصطلاح ECU ممکن است برای ارجاع به یک واحد کنترل موتور باشد ، اما ECU به یک واحد کنترل الکترونیکی نیز گفته می شود ، که جزئی از هر سیستم مکاترونیکی خودرو است ، نه فقط برای کنترل موتور.

در صنعت خودروسازی ، اصطلاح ECU اغلب به یک واحد کنترل موتور (ECU) یا یک ماژول کنترل موتور (ECM) اطلاق می شود. اگر این واحد هم موتور و هم یک گیربکس را کنترل کند ، اغلب به عنوان یک ماژول کنترل توصیف می شود.

انواع ایسیو ساژم و والئو
انواع ایسیو ساژم و والئو
ایسیو ایزی یو 2.5 یا easy u2.5
ایسیو ایزی یو ۲٫۵ یا easy u2.5
برد ماو تیپ ۲ و ۵ MAW غرب استیل
برد ماو تیپ ۲ و ۵ MAW غرب استیل مورد استفاده در ۲۰۶
ایسیو زیمنس CGE
ایسیو زیمنس CGE برای موتور XU7 سمند

 

احتراق عالی

از آنجایی که یک موتور خودرو بیشتر وقت خود را در دریچه گاز می گذرد ، ECU بیشترین کارآیی را در این منطقه متمرکز می کند. مخلوط ایده آل ، که در آن تمام سوخت تزریق شده قابل احتراق است و تمام اکسیژن توسط این احتراق مصرف می شود.

سنسور اکسیژن گازی اگزوز (سنسور لامبدا ، سنسور O2 ، سنسور اکسیژن یا HEGO) میزان اکسیژن باقی مانده پس از احتراق را اندازه گیری می کند.

این به موتور می گوید که آیا هوای اضافی در نسبت مخلوط وجود دارد – و طبیعتا سوخت بیش از حد یا ناکافی وجود دارد تزریق می شود. ECU این اندازه گیری را خوانده و مرتباً مقدار سوخت تزریق شده را تنظیم می کند.

این کار با عنوان “حلقه بسته” شناخته می شود و سهم عمده ای در کارآیی پیشرفته ناشی از استفاده از ECU موتور است.

ایسیو چگونه کار می کند؟

ECU معمولاً به عنوان “مغز” موتور گفته می شود. این در اصل یک کامپیوتر ، یک سیستم سوئیچینگ و سیستم مدیریت نیرو در یک مورد بسیار کوچک است. برای انجام حتی در یک سطح اساسی ، باید ۴ حوزه مختلف عملکرد را در بر بگیرد.

ورودی

ورودی به طور معمول شامل سنسور دما و فشار ، سیگنال روشن / خاموش و داده ها است و نحوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را مشخص می کند.

یک نمونه از ورودی می تواند یک سنسور دمای خنک کننده یا یک سنسور پدال موقعیتی شتاب دهنده باشد. درخواست هایی از ماژول سیستم ترمز Antilock (ABS) نیز ممکن است در نظر گرفته شود ، مانند برنامه کنترل کشش. .

سوکت ای سی یو زیمنس
سوکت ای سی یو زیمنس /caption]

در حال پردازش

پس از جمع آوری داده ها توسط ECU ، پردازنده باید مشخصات خروجی مانند عرض پالس انژکتور سوخت را طبق نرم افزار ذخیره شده درون واحد تعیین کند.

پردازنده و آیسی حافظه روی برد

خروجی

ECU سپس می تواند یک عمل را بر روی موتور انجام دهد و به این ترتیب قدرت کافی برای کنترل دقیق محرک ها امکان پذیر است.

این موارد می تواند شامل کنترل عرض پالس انژکتور سوخت ، زمان دقیق سیستم احتراق ، باز شدن بدنه دریچه گاز الکترونیکی یا فعال شدن فن خنک کننده رادیاتور باشد.

[caption id="attachment_1837" align="aligncenter" width="411"]کانکتورهای ایسیو بوش ۷۴۴ کانکتورهای ایسیو بوش ۷۴۴

برخی موارد خرابی دیده شده در ایسیو

ما هم موتور و هم ماژول کنترل انتقال را بصورت جداگانه و با هم آزمایش کرده ایم و آنها را روی یک وسیله محرک نصب کرده ایم و مشاهده کردیم که هر دو به درستی کار می کنند.

در بعضی از موارد وسیله نقلیه مجهز به یک ماژول رابط ارتباطی جداگانه است که باید بررسی شود.

در مورد بعدی وسیله نقلیه بررسی و مشخص شده است که دارای سنسور سطح سوخت معیوب است ، ما کامپیوتر موتور را بررسی کرده ایم اما سیگنال از سنسور سطح سوخت داخل مخزن عمل نمی کند.

ما سنسور را از طریق سیم کشی از کامپیوتر موتور بررسی کرده ایم و مقاومت مدار  باز را اندازه گیری می کنیم. برای تعمیر یا تعویض سنسور سطح سوخت ، مخزن سوخت باید خارج شود ، در غیر اینصورت هیچ دستیابی مکانیکی، خارج از محدوده است.

در یک مورد مشاهده شد که مدار منبع تغذیه بیش از حد بارگذاری شده است و برنامه ریزی جایگزین و برنامه ریزی مجدد مورد نیاز است.

در موردی دیگر رایانه بررسی و معلوم شده است که به طور متناوب معیوب است ، PCB خراب می شود و موتور به طور تصادفی متوقف می شود. به محض اینکه موتور متوقف شود ، باید زمان کافی برای خنک شدن آن را قبل از شروع مجدد موتور بگذارید. که این رایانه باید تعویض و مجدداً برنامه ریزی شود.

این وسیله نقلیه بررسی شده است ، موتور با اندازه موتور بزرگتر تعویض شده است و کامپیوتر تعویض نشده است. موتور تعویض دارای سیستم بدنه دریچه گاز متفاوتی است که به یک سنسور پدال شتاب دهنده مختلف با حسگر اضافی احتیاج دارد و همچنین به شکل نادرست سیم کشی شده است. ما همچنین ماژول Abs را بررسی کرده ایم و همه به درستی کار می کنند.

در بعضی موارد این رایانه تست شده و مشخص شده است که نرم افزار خراب است و جایگزینی کامل لازم است.

 

منابع:

https://www.ecutesting.com/categories/ecu-explained/

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
حمزه پور اقبالی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09126807740
شماره موبایل: 09389495347
وب سایت فروشگاه: www.ecu-bank.com
آدرس اینیستاگرام: ecu_bank
آدرس کانال: IRAN_ECU_TEJARAT@
پست الکترونیکی:Iran.ecu.sale@gmail.com

مطلب پیشنهادی

ای سی یو والئو S2000-CNG پژو

ای سی یو والئو S2000-CNG پژو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *