ایسیو(ای سی یو) بوش ME 17 پژو پارس و پژو ۴۰۵

ایسیو(ای سی یو) بوش ME 17 پژو پارس و پژو ۴۰۵

ایسیو(ای سی یو) بوش Me17 بر روی پژو پارس و ۴۰۵ :

بوش Me17.9.71:

بعد از سال ۱۳۹۵ پژو پارس و ۴۰۵ هایی که دارای موتور TU5  بودند با سیستم مالتی پلکس شرکت های سازه پویش و کروز بر رویشان پیاده سازی شد که کامپیوترهایی با نام بوش Me17.9.71 بر رویشان نصب شد. 

تصاویر بوش Me17 پژو پارس:

بوش Me 17.9.71 در پژو پارس

بوش Me 17.9.71 در پژو پارس

بوش Me 17.9.71 در پژو پارس

برای مشاهده و خرید بوش پژو پارس ME17.9.71 از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 خرید بوش پژو پارس ME17.9.71

تصاویر بوش Me17  پژو ۴۰۵:

بوش Me 17.9.71 در پژو 405

بوش Me 17.9.71 در پژو 405

بوش Me 17.9.71 در پژو 405

برای مشاهده و خرید بوش پژو ۴۰۵ ME17.9.71 از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بوش پژو ۴۰۵ ME17.9.71

تفاوت ایسیو پژو پارس و پژو ۴۰۵ موتور TU5 :

در خودرو های پژو پارس و پژو ۴۰۵ مدل TU5 به جزء پوسته و بدنه شان  هیچ گونه تفاوتی ندارند و همچنین کامپیوترشان هم اگر از مدل Me17  باشد از نظر سخت افزار و نرم افزار شبیه به هم هستند. البته این شبیه بودن به این معنی نیست که ایسیو بوش Me17 را از روی پژو ۴۰۵ اگر بر روی پژو پارس قرار دهیم ماشین روشن و جواب بدهد.

کد سویچ چیست ؟

سیستم ضد سرقت ماشین ها دارای یک کد سویچ منحصر به فرد برای هر ماشین می باشد و این مسئله در بوش Me17 به همین شکل می باشد. به این معنی که کد سویچ ماشین یک شخص در کامیپوتر ذخیره شده و کد مورد نظر به ماشین های دیگر سازگار نمی باشد .

پس لازم به عملیات خام سازی کامپیوتر قبل از نصب بر روی خودرو دیگر می باشد و همچنین نیاز به طراحی کلید با کد سویچ مختص همان ماشین می باشد تا موفق به روشن شدن این ایسیو بر روی خودرو دیگر شویم . 

بوش Me17 از چه میکروکنترلر استفاده میکند؟

بوش Me17 از میکروکنترلر ۳۲ بیتی از نوع tricore استفاده میکند که کارایی بهتری نیز نسبت به زیمنس های قدیمی تر از خودش دارد .

سیستم سوخت رسانی بوش Me17 به چه صورت است؟

در سیستم سوخت رسانی بوش Me17 پدال گاز و دریچه گاز از نوع برقی هستند . پدال گاز از سنسور های اثر حال استفاده میکند و موقعیت پدال گاز را به صورت سیگنال های متقارن برای ایسیو ارسال میکند . 

باید توجه داشت که پدال گازی که همراه با کامپیوتر بوش Me17  مورد استفاده قرار میگیرد میتواند چهار سیم ، شش سیم یا پنج سیم باشد که از نظر اصولی کارکردشان باهم تفاوت زیادی ندارد ولی به جای هم دیگر هم قابل استفاده نمی باشند .

دریچه گاز هم در سیستم سوخت رسانی بوش Me17  یا EMS BOSCH Me17 از نوع برقی می باشد و برند آن نیز بوش است .

دریچه گاز برقی BOSCH دنا موتور EF7:

دریچه گاز برقی BOSCH دنا موتور EF7

دریچه گاز برقی BOSCH دنا موتور EF7

دریچه گاز برقی BOSCH دنا موتور EF7

مشخصات سخت افزاری ایسیو بوش Me17 : 

ایسیو بوش Me17 دارای ۲ کانکتور پلاستیکی و یک قاب فلزی می باشد. کانکتور ها با نام A و B  شناخته میشوند و هر کدام ۵۶ پایه دارند که از این تعداد پایه، هشت عدد از پایه ها بزرگ تر نسبت به بقیه هستند .

در کلیه سیستم سوخت رسانی انژکتوری کانکتور هایی که بر روی کامیپوتر هستند نری و کانکتور هایی که بر روی دسته سیم هستند مادگی می باشند. 

ایسیو(ٍECU) ای سی یو بوش های انژکتوری:

ایسیو بوش های Me17 و همه کامیپوتر های انژکتوری، اطلاعات پدال گاز را از سنسور پدال گاز که توسط راننده تعریف میشود را خوانده و متناسب با آن فشردگی پدال گاز و پارامترهایی که از سنسور های پیرامون موتور به دست می آورد میزان باز شدگی دریچه گاز را  تعیین میکند . 

سنسور هایی که بر روی موتور هستند و اطلاعات را برای بوش Me17  ارسال میکنند میتوانیم به سنسور دمای هوا ؛ سنسور دمای آب ، سنسور دریچه گاز ، سنسور دور موتور ، سنسور اکسیژن ، سنسور ناک و … نام برد.

از جمله عملگر هایی که ایسیو بوش Me17 آن ها را تحریک و راه اندازی و در واقع درایوشان میکند میتوانیم به دریچه گاز ، کویل، فن خنک کننده موتور و انژکتورها اشاره کنیم که دستورشان را مستقیما از کامپیوتر بوش Me17 دریافت میکنند. 

موقعیت قرار گیری ایسیو(ای سی یو) بوش Me17 در خودرو پژو پارس :

موقعیت قرار گیری 0ایسیو بوش me17 در خودرو پژو پارس 

موقعیت قرار گیری 0ایسیو بوش me17 در خودرو پژو پارس 

موقعیت قرار گیری 0ایسیو بوش me17 در خودرو پژو پارس 

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید محل نصب کامپیوتر بوش Me17 داخل محفظه موتور، جلوی باتری کنار جعبه فیوز می باشد که دو کانکتور بر رویش اتصال پیدا کرده اند.

تذکر مهم برای صاحبین خودرو های ۴۰۵ و پارس TU5  که بوش Me17 استفاده مکینند:

  • روکش پلاستیکی روی کامپیوتر تحت هیچ شرایطی نباید برداشته شود و از آب خوردگی و موتور شویی تا حد امکان باید اجتناب شود زیرا آب بندی این کامپیوتر ضعیف و به محض ورود آب به داخل مدار الکترونیکی کامپیوتر ایرادات اساسی ایجاد میشود و در بیشتر مواقع این ایرادات قابل رفع شدن نیستند.
  • صاحبین خودرو باید این نکته را بدانند که تعمیرکار های خیلی کمی میتوانند این کامیپوتر را تعمیر کنند زیرا برنامه ریزی این کامپیوتر نیاز به برد tricore دارد که برد tricore را همه تعمیرکار ها در اختیار ندارند و همچنین قطعاتی که داخل این کامپیوتر استفاده شده است خیلی ریز و کوچیک تر از قطعات الکترونیکی کامپیوتر های دیگر است و به راحتی قابل دسترس برای همه نیست .پس نباید صاحبین خودرو ، کامیپوتر ماشین خود را به تعمیرکار های نابلد و ناشی بسپارند تا باعث خسارت نشوند.

تست و راه اندازی بوش Me 17  روی دستگاه :

بوش Me17 در ایران بر روی چه خودرو های دیگری نصب شده است :

در ایران شرکت ایرانخودرو بوش Me17 را بر روی پژو پارس و پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ ایرانیزه و همین طور سمند و دنا نصب و استفاده کرده است . 

همچنین در خودرو سمند نوع دوگانه سوز این کامپیوتر را به کار رفته است به این معنی که سیستم سوخت رسانی دوگانه سوز EF7 این کامیپوتر را به کار برده که تغییرات سخت افزاری نسبت به نوع تک سوز یا TU5 یا EF7  تک سوز دارد .

 

این مقاله کاربردی را حتما بخوانید : ریمپ ایسیو(ای سی یو) دنا معمولی و دنا پلاس

 

تغییر نرم افزار ایسیو بوش Me17:

با تغییر نرم افزار ایسیو بوش Me17  میتوان روی ماشین های دیگر استفاده کرد به این معنی که اگر شما پژو ۲۰۶ داشته باشید نرم افزارش را میتوانید تغییر دهید و از آن بر روی پژو پارس و ۴۰۵ استفاده کنید یا اگر ایسیو دنا را داشته باشید میتوانید روی سمند یا موتور ماشین های TU5 هم استفاده کنید اما نوع تک سوز این کامپیوتر را نمیشود دوگانه سوز کرد . 

انواع سیستم مالتی پلکس مورد استفاده همراه با بوش Me17:

در شرکت ایرانخودرو سیستم مالتی پلکس مختلفی برای تجهیزات رفاهی و جانبی الکترونیکی ماشین به کار برده شده است . از جمله آنها شرکت کروز سیستم اکوماکس را راه اندازی کرده است که در آن ها یک نود مرکزی به اسم CBM یا BCM قرار دارد .

شرکت دیگری به نام سازه پویش که در واقع میتوان گفت که سیستم های سه گانه ی خود را که به اسم های CEC و مالتی سازه پویش و سیستم برق SMS  است  که بر روی ماشین ها پیاده سازی کرده است .

بوش Me17 همراه با سیستم ECOMUX کروز و همچنین CEC سازه پویش  نصب شده است و در سمند و سورن و دنا با سیستم سازه پویش SMS نصب شده است . به این معنا که سیستم سوخت رسانی بوش Me17 همراه با سیستم کنترل الکترونیکی خودرو شرکت کروز به ECOMUX  نصب شده بر روی ماشین طراحی کرده است .

و همین طور بوش Me17 در پژو ۴۰۵ و سمند هایی که سیستم برق CEC دارند نصب و راه اندازی شده اند و محصولات مرتبط دیگری که بوش Me17 هستند در پژو ۴۰۵ و پارس، نود یونیت الکترونیکی CEC  و جعبه فیوز EBB استفاده شده اند.

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *