بعد از سعی و خطاهای نسبتا زیاد برای طراحی موتور در داخل ، مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو (I.P.C.O) و مرکز تحقیقات موتور آلمان (F.E.V) به موتور پایه گاز سوز EF7 رسیدند که در عین حالی که برای سوخت CNG طراحی شده بود با بنزین نیز کار میکرد . از جمله ای سی یو خودرو سمند و دنا با موتور EF7 که البته روی خودرو دنا نیز بعدا نصب شد بوش EF7 یا ME7.4.9 بود .
محل نصب ای سی یو خودرو سمند و دنا داخل محفظه موتور سمت راست نزدیک باتری خودرو می باشد .
در تولیدات جدید ایرانخودرو کاوری روی ای سی یو کشیده شده است تا هنگام شستوشو آب و مواد شوینده وارد آن نشود .
با این حال دقت داشته باشید که این عایق سازی صد در صد نبوده و مشتریان زیادی به خاطر آبخوردگی ایسیو و خرابی ناشی از اتصالی مجبور به تعویض کامل ایسیو می شوند .
ای سی یو خودرو سمند و دنا ef7 چیست؟
- بوش ME7.4.9
- ایسیو زیمنس CGE دو فیش
ای سی یو بوش ME7.4.9NG
در تصویر فوق ای سی یو بوش موتور EF7 خودرو دنا و سمند را مشاهده می کنید . این ایسیو برای خودروهای نامبرده تک شوز و دوگانه سوز یکسان بوده و تنها باید برنامه آن عوض شود .
اجرت تعویض برنامه بسته به شهر و تعمیرکاری که پیش آن می روید متفاوت بوده و بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغییر است .
ایسیو زیمنس CGE دو فیش
ای سی یو زیمنس CGE که تصویر آن را در بالا می بینید بر روی خودروهای پارس با موتور TU5 ونیز پراید و سورن با موتور EF7 و پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ با موتور XU7 نصب شده است .
این ایسیو از یونیت های کنترل موتور پر فروش بوده و کیفیت نسبتا خوبی هم دارد .
برای خرید انواع ایسیو برای موتور EF7 و نیز هر نوع خودروی داخلی با هر موتوری با ما در تماس باشید .
دیدگاهتان را بنویسید