آیا ایسیو پاژن قابل تعمیر است ؟

آیا ایسیو پاژن قابل تعمیر است ؟

چکیده : در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی تعمیرات ایسیو پاژن بپردازیم.

مقدمه

خودرو پاژن توسط شرکت خودرو سازی مرتب خودرو در دهه ۷۰ ساخته شد این خودرو کپی خودرو لندرور دیفندر با دو دیفرانسیل است که در دسته بندی خودروهای آفرودی قرار دارد.

خودرو پاژن از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۴ در چند مدل تولید و روانه بازار شد. خودرو پاژن ابتدا با همکاری شرکت مرتب خودرو و سانتانا اسپانیا ساخته شد که همان لندرور سری ۳ ارتقا یافته بود. سال های بعد نیز شرکت سانتانا امتیاز خودرو پاژن را به مرتب خودرو فروخت که شباهت زیادی به خودرو دیفندر انگلیس داشت.

شرکت مرتب خودرو در ادامه ، تولیدات خودرو پاژن را با ابعاد و مشخصه های متفاوتی وارد بازار کرد که عبارتند از :

  1. پاژن سانتانادر سال های ۱۳۷۰-۱۳۷۴ با نام مدرنیزه ۱ ( محور کوتاه ، پاژن سری۳ )
  2. پاژن سانتانا ۱۳۷۸-۱۳۷۵ با نام مدرنیزه ۲ ( محور بلند )
  3. پاژن مگا موتور یا پاترولی با موتور نیسان وانت ( تک کابین و دوکابین )
  4. پاژن v6(تولید این مدل از سال ۸۳ شروع شد و تا سال ۹۱ ادامه یافت، موتور نصب شده از نمونه نصب شده بر روی هیوندای گالوپر و میتسوبیشی پاجرو نسل دوم می باشد )

معرفی و بررسی ایسیو خودرو پاژن

ایسیو خودرو پاژن توسط کمپانی کفیکو ساخته شده که تنها برروی خودرو پاژن نصب شده است. برنامه ریزی ایسیو پاژن توسط  زیپ سوکت قابل انجام است.

ضمنا این ایسیو برروی یک مدل از میتسوبیشی پاجرو نصب شده که برد متفاوتی دارد و قابلیت تبدیل و استفاده برروی یکدیگر را ندارند.

نحوه برنامه ریزی ایسیو پاژن به این صورت است که ابتدا آی سی فلش را برروی زیپ سوکت پروگرمر اتصال داده و برنامه ریزی را با استفاده از پروگرمر TNM انجام می دهیم.

تعمیر ایسیو پاژن

برای مشاهده و خرید ایسیو پاژن از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو پاژن

 معرفی سنسورها و عملگرهای ایسیو پاژن

سنسورهای و عملگر هایی که برروی ایسیو پاژن قرار دارند عبارتند از : سنسور اکسیژن ، سنسور مپ ، سنسور زاویه دریچه گاز ، سنسور دمای آب ، سنسور دمای هوا ، سنسور فشار هوا ، سنسور سرعت و سنسور دور موتور عملگرهای این ایسیو نیز شامل : استپر موتور ، دریچه گاز ، کویل ، انژکتور ، پمپ بنزین و رله اول هستند.

معرفی کانکتورهای ایسیو پاژن

ایسیو خودرو پاژن ۳ کانکتور دارد که هر کدام از کانکتورها به ترتیب از سمت راست شامل ۲۴ پایه ، ۱۸ پایه و ۱۰ پایه هستند.

 ایسیو پاژن قابل تعمیر است ؟

بررسی ایرادات و خرابی های ایسیو پاژن

ایرادات و خرابی های ایسیو خودرو پاژن به دو بخش ایراد سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم بندی می شوند که توسط تعمیرکار متخصص تشخیص داده می شود.

از جمله ایرادات و خرابی های شایع در این ایسیو می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خرابی در بخش استپر موتور
  • اتصالی در بخش سیم کشی که باعث روشن شدن چراغ چک خواهد شد
  • آب خوردگی و نفوذ آب به داخل ایسیو
  • سرویس برق دوره ای توسط افراد غیرفنی
  • اتصالی در سیم کشی خودرو
  • ایراد در بخش پمپ بنزینی و انژکتور

تعمیر ایسیو پاژن در ایسیو بانک آیا ایسیو پاژن قابل تعمیر است ؟

تعمیرات ایسیو پاژن

تعمیرات ایسیو پاژن در دوبخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام میشود. تعمیرات سخت افزاری شامل تعویض قطعات سوخته می شود که ایسیو ابتدا توسط تعمیرکار متخصص عیب یابی می شود و در صورت تشخیص قطعاتی که نیاز به تعویض داشته باشند تعویض می شوند.

همچنین باتوجه به عیب یابی صورت گرفته توسط تعمیرکار مسیرهایی که برروی ایسیو قطعی دارد نیز تعمیر و قطعی ها برطرف می شوند. تعمیرات نرم افزاری نیز در بخش برنامه ریزی ایسیو با استفاده از زیپ سوکت و پروگرمر می باشد.

نکته : شرکت ایسیو بانک به صورت کاملا تخصصی و انحصرای تعمیرات ایسیو پاژن را انجام می دهد.

محل نصب ایسیو خودرو پاژن

محل نصب ایسیو پاژن همانطور که در شکل زیر مشخص شده است در زیر داشبورد سمت شاگرد نصب شده است.

محل نصب ایسیو خودرو پاژن

نکات فنی در نصب و راه اندازی ایسیو پاژن

نصب و راه اندازی این قطعه حتما توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص انجام شود ضمن اینکه برای نصب و راه اندازی تعمیرکاران توجه داشته باشند که قبل از نصب تمام سیم کشی ها چک و بررسی شوند ، خودرو مشکل برقی و سیم کشی نداشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی ایسیو پاژن ، نحوه برنامه ریزی ، تعمیرات ، محل نصب و نکاتی در مورد نصب و راه اندازی این ایسیو پرداختیم. ضمنا تعمیرات ایسیو پاژن به صورت کاملا تخصصی و تضمینی توسط تعمیرکاران شرکت ایسیو بانک پذیرفته می شود.  

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

اشتراک گذاری

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

2 یک نظر

  1. مازیار کربلایی پاسخ

    ضمن عرض سلام و تشکر فراوان ، ازینکه زحمت میکشین و بطور تخصصی و علمی مشکلات پاژن و ایسیو های آن را رفع میکنید، متاسفانه در بازار کار موجود نیروهای غیر متخصص مشکلات این ماشین را چندبرابر می‌کنند مثل پاژن بنده که باطریساز بیسواد سوکت دیاگ ایسیو ماشین بنده را حذف کرده و از آن سیم‌ها برای دزدگیر و سایر جاهای ماشین برق کشی کرده است ، به هر صورت وجود شما عزیزان خیال مارا راحت میکنه که بتونیم زحمت اصلاح و تعمیر این مدل ایسیو ها را به شما بدهیم پاینده باشین سپاس فراوان مازیار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *