ایسیو (ای سی یو) زیمنس کروز و کانتی خودرو سمند

ایسیو (ای سی یو) زیمنس کروز و کانتی خودرو سمند

مقدمه ای بر ایسیو(ای سی یو) زیمنس کروز و کانتی خودرو سمند :

در خودرو های سمند ایسیو های متعددی از ابتدای تولید تا به امروز نصب شده است . از جمله پر مصرف ترین این ایسیوها ، ای سی یو زیمنس کانتیننتال یا کانتی یا زیمنس VDO یا زیمنس است که از سال ۸۴ تا ۹۱ نصب شده است.
و بعد از سال ۹۱ یعنی از سال ۹۲ به بعد هم شرکت کروز متولی تولید این ایسیو ، ای سی یو ها در ایران بود و تولیداتش را بر روی خودرو سمند شرکت ایرانخودرو نصب کرده است.
سخت افزار الکترونیکی ای سی یو های زیمنس و کانتیننتال با کروز که بعد از سال ۹۱ و ۹۲ روی خودرو های تولیدی شرکت ایرانخودرو نصب شده تفاوت سخت افزاری و نرم افزاری دارند و قابلیت جایگذاری بجای هم دیگر را ندارند.

برای مشاهده و خرید محصولات یدکی برق و الکترونیک سمند از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید محصولات یدکی برق و الکترونیک سمند

راهنمای تعمیرات ایسیو زیمنس کنتیننتال و زیمنس VDO برای محصولات ایرانخودرو :

راهنمای تعمیرات ایسیو ، ای سی یو زیمنس کنتیننتال و زیمنس VDO برای محصولات ایرانخودرو

شماره قطعه در تصویر شماره فنی قطعه توضیحات
۱ SAK – C167CS-LM میکروکنترلر ۱۶ بیتی بدون حافظه فلش داخلی
۲ M29F400FB حافظه فلش ۴ مگابایتی ۴۴ پایه 
۳ TPIC8101DW آیسی پردازنده سنسور ناک
۴ ATM46C3 ونیز پردازنده سنسور دور موتور اینترفیس با دستگاه دیاگ و نیز بخشی از مدار فیدبک جریان کویل 
۵ نوسان ساز کریستالی ۸ مگاهرتزی
۶ MR2835S دیود محافظ تغذیه 
۷ ۳۳VZF خازن صافی برق اصلی

راهنمای تعمیرات ای سی یو زیمنس کانتیننتال و زیمنس VDO . پشت برد:

راهنمای تعمیرات ایسیو ، ای سی یو زیمنس کانتیننتال و زیمنس VDO . پشت برد

شماره قطعه در تصویر شماره فنی قطعه توضیحات
۱ A2C08350 ایسی مولتی خرچنگی – درایور انژکتور هاوفن ها و رله دوبل – شیر برقی کنیستر و گرم کن سنسور اکسیژن و چراغ اخطار دمای آب
۲ U705 آیسی درایور استپر موتور برای تنظیم دور آرام
۳ A2C56211 آیسی رگولاتور ۵ ولتی
۴ V5036 درایور کویل ۱ و ۴
۵ V5036 درایور کویل ۲ و ۳
۶ ۸۲C250 آیسی واسط شبکه ن ISO 11989
۷ LM2903 آیسی واسط سنسور دور موتور

نحوه تغییر نرم افزاری ایسیو زیمنس کروز و کانتی:

ایسیو ، ای سی یو های زیمنس روی خودرو های روی سمند را که ما قبل از سال ۹۱ هستند و به ایسیو های زیمنس کانتیننتال یا VDO معروف هستند را با تغییرات نرم افزاری صفر میشود ، روی دیگر محصولات ایرانخودرو و حتی سایپا مثلا روی پراید ها نصب کرد و تنها تفاوتشان تفاوت نرم افزاری است .

همین طور ایسیو ، ای سی یو های زیمنس کروز را که بعد از سال ۹۱ بر روی تولیدات ایرانخودرو به خصوص سمند و خانواده ی پژو ها نصب شده با فقط تغییرات نرم افزاری روی محصولات سایپا هم میتوان نصب کرد و بر عکس ، بنابراین ایسیو های زیمنس و کانتیننتال و  VDO سازگاری خیلی خوبی با انواع خودرو ها و موتور ها دارند.
و آنها را میشود برای کنترل سیستم سوخت رسانی موتورهای XU7 ، XUM ، TU3 ، TU5 که روی خانواده پژوها نصب شده و همینطور موتور پراید و تیبا و همینطور موتور EF7 نصب کرد.

انواع ایسیو های زیمنس از نظر سوخت:

ایسیو ، ای سی یو های زیمنس در یک دسته بندی دیگر به یک تکسوز و دوگانه سوز قابل دسته بندی هستند که آنها را هم با تغییرات سخت افزاری جزئی می‌شود بین خودروهای مختلفی که سیستم سوخت رسانی زیمنس هستند نصب کرد و همینطور قابل ذکر است که نرم افزارشان نیز تفاوت دارند.

برای مشاهده و خرید محصولات ECU کروز و کانتیننتال سمند از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید محصولات ECU کروز و کانتیننتال سمند 

محل نصب ایسیو زیمنس CONTINANTAL یا SIEMENS VDO در سمند:

سیستم سوخت رسانی خودرو سمند از ابتدای تولیدش تا به امروز که ایسیو های مختلفی در آن نصب شده همگی آنها ایسیو ، ای سی یو یا در واقع کامپیوتر خودرو در محفظه ی موتور زیر کاپوت نصب شده است .

ایسیو زیمنس کانتیننتال و VDO که در ابتدا روی سمند نصب شد درون محفظه ی موتور کنار موتور برف پاکن سمت راست نصب میشد و بعد ها نیز این سیستم سوخت رسانی اصلاحاتی بر رویش انجام شد و ایسیو ، ای سی یو را از نقطه ای که گفته شد به سمت جلو پشت چراغ سمت راننده انتقال دادند و محل آن تغییر کرد و دسته سیم به طریقی می‌شود که گفت بهینه شد.

نقشه سیستم سوخت رسانی سمند EF7 با ایسیو ، ای سی یو زیمنس کانتیننتال و VDO:

دانلود نقشه سیستم سوخت رسانی سمند EF7

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *