معرفی و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315

معرفی و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315

چکیده :

در این مقاله قصد داریم به معرفی خودرو ام وی ام ۳۱۵ ، بررسی تخصصی ریمپ ایسیو ام وی ام ۳۱۵ و مزایا و معایب ریمپ این خودرو بپردازیم.

معرفی و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315

مقدمه ای از معرفی و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315:

ابتدا خودرو ام وی ام ۳۱۵ را معرفی می کنیم تا برای ریمپ این خودرو شناختی بهتر داشته باشیم.

معرفی خودروی MVM 315:

MVM 315  از سال ۹۱  وارد بازار خودرو ایران شد. خودرو ام وی ام ۳۱۵ ضعف کشش وشتاب بسیار پایین دارد علت آن هم پایی نگه داشتن مصرف سوخت توسط خودروسازهای چینی است.

در سال ۹۴ به علت این ضعف نسخه فیس لیفت و نیو فیس آن هم وارد بازار شد که این نسل جدید خودرو از طراحی قابل قبولی برخوردار است.

بررسی اجمالی بر خودرو MVM 315 :

  MVM 315 یا (چری فالوین۲ )  از سال ۲۰۰۹ .م.  وارد محصولات شرکت خودروسازی چری چین شد.

این خودرو از سال ۹۱  بنام «ام وی ام ۳۱۵» وارد بازار ایران شد. شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی کمپانی خودروسازی چینی چری در ایران،  مونتاژ این خودرو در کشور را برعهده گرفت.

در ابتدا شرکت مدیران خودرو، MVM 315   را در دو کلاس بدنه هاچبک و سدان به بازار ایرانی تحویل ‌داد، اما پس از مدتی، تنها نسخه هاچبک mvm315 سهم بازار خودرویی کشورمی باشد.

برای مشاهده و خرید انواع ایسیو(ECU) ای سی یو از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید ایسیو

برخی از مشخصات فنی خودروMVM 315 :

حجم و نوع موتور ۱۴۹۷ CC
تعداد سیلندر ۴
انتقال نیرو دنده دستی ۵
گشتاور ۱۴۰ نیوتن
گنجایش باک سوخت ۵۰
حداکثر سرعت ۱۷۰
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب کاسه ای

ایسیوهای خودرو ام وی ام ۳۱۵:

خودرو MVM 315 با دو مدل ایسیو وارد بازار شده است هردو مدل این ایسیوها ، ایسیوهای شرکت بوش هستند.

  • BOSCH M7.8.1
  • ۸

این مدل ایسیوها بر روی خودرهای وانت کارا ، MVM315  ،  JAC J3 قرار گرفته است.

این مدل ایسیو قابل تبدیل بر روی هر ۳ مدل این خودروها می باشد برای این کار ابتدا باید درب ایسیو باز شود و چند قطعه الکترونیکی جابجا شود تا مدار (برد) این ایسیو تکمیل شود و بعد برنامه ریزی انجام می گیرد.

البته میکروکنترلر این ایسیو پسورد دارد و برای برای برنامه ریزی و خواندن حافظه ابتدا میکروکنترلر باید UNPEROTECT شود تا بتوان حافظه ایسیو را خواند.

قیمت و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315

قیمت و ریمپ ایسیو(ECU) MVM 315

معایب ایسیو MVM 315 :

اصلی ترین و عمده ترین مشکلی که برای ایسیوهای خودرو MVM بوجود می آید در قسمت سخت افزار این ایسیو وجود دارد. در قسمت سخت افزاری این ایسیو آی سی انژکتور ، آی سی استپ موتور و رله فن هر ۳ توسط یک قطعه مدیریت می شوند که بیشترین خرابی و آسیب را قسمت ایسیو MVM شامل می شود.

محل نصب ایسیو MVM315:

محل نصب این ایسیو در قسمت کابین سمت شاگرد زیر موکت قرار گرفته است  ( زیر پای شاگرد ).

مزایای ریمپ خودرو MVM315:

  • کاهش مصرف سوخت
  • افزایش شتاب
  • افزایش توان و گشتاور بخصوص در دنده های میانی
  • رفع کامل تاخیر دریچه گاز
  • رفع کپ اولیه شروع حرکت بخصوص در سربالایی
  • شتاب گیری سریعتر و روانتر هنگام روشن بودن کولر
  • بهبود کشش خودرو در سربالایی ها
  • حذف خطای فرسودگی کاتالیست
  • حذف صدای ناک از موتور (همان صدای مشهور چق چق سوپاپ رفع خطای سنسور اکسیژن دوم،  در صورتی که کاتالیست خودرو حذف شده باشد

مزایای ریمپ خودرو MVM315

مزایای ریمپ MVM 315:

  • رفع تاخیر در پدال گاز برقی

در خودروهایی که از پدال برقی استفاده می شود، برای کاهش میزان آلایندگی در دور موتورهای زیر ۳۰۰۰ ؛ حتی در زمانیکه راننده پدال گاز را تخت کند ، دریچه گاز تا انتها باز نمی شود.

قدرت موتور در دورهای پایین کاملا محدود می شود (کاملا محسوس است) در نتیجه  تاخیر گاز ایجاد می شود. این ایراد با روشن بودن کولر بیشتر مشکل ساز می شود.

  • رفع مشکل کشش و شتاب

ضعف اصلی  MVM 315در دنده های ۳ و ۴ می باشد. به این علت که موتور بصورت یورو ۵ کالیبره شده ، توان و گشتاور آن کم می شود. در ریمپ  توان  موتور تا ۱۰ اسب بخار و گشتاور حداکثر تا  ۱۰٫۵  نیوتن متر سرچرخ افزایش می یابد.

  • برطرف کردن ناک سر گاز

این صدا ناشی از احتراق پیش رس می باشد که موجب لغزش پیستون می شود. از دید اکثریت مردم  صدای ناک، شق شق یا چق چق سوپاپ است. باید بدانیم که سوپاپ صدایی ندارد! ناک در دراز مدت موجب خرابی موتور می شود.

این ناک از طریق ریمپ کاملا برطرف می شود.

افزایش عمر دیسک و صفحه با افزایش گشتاور در دورهای پایین، برای شروع حرکت احتیاج کمتری به بالا بردن دور موتور می باشد. در نتیجه استهلاک صفحه و دیسک در نیم کلاج به مقدار حداکثری  می رسد در این حالت کاهش می یابد.

مزایای ریمپ MVM 315

ریمپ ایسیو MVM 315 سری قدیم و جدید :

 موتور این خودرو در مدل قدیمی SQR447  می باشد از ایسیو BOSCH M 7.8 استفاده می کند، که با استاندارد آلایندگی یورو۴ بهینه شده است. در مدل (نیو فیس ) NEW از ایسیو Bosch ME 7.8.1  استفاده شده که میکروکنترلر مرکزی آن قفل نرم افزاری دارد.

برای برنامه ریزی و ریمپ این مدل خودرو، میکروکنترلر باید UNPREOTECT  شود.

در نظر گرفتن این نکته در ریمپ بسیار مهم است. در غیر اینصورت برنامه ریمپ روی ایسیو انجام نمی شود.

نکته : این ECU برای استاندارد آلایندگی Euro5 تنظیم شده و یکی از دلایل کندی آن هم عدم سازگاری و تطابق بنزین مصرفی در کشور با استاندارد آلایندگی می باشد.

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

اشتراک گذاری

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *