فروش بلوک ای بی اس ABS

فروش بلوک ای بی اس (ABS)

فهرست مطالب

مقدمه ای بر فروش بلوک ای بی اس(ABS) :

در خودروهایی که طی بیست سال گذشته در سرتاسر دنیا تولید شده است کنترل بخش های مختلف خودرو به یک واحد الکترونیکی مجزا سپرده شده است که معمولا آن واحد الکترونیکی یا کامپیوتر مختص آن بخش را میشود به صورت مجزا مورد برسی و عیب یابی و طراحی قرار داد.

مانند واحد کنترل موتور ، واحد کنترل سیستم ترمز ضد قفل ، واحد کنترل کیسه های هوا یا ایربگ ، واحد کنترل تجهیزات رفاهی ، واحد کنترل تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و غیره.

امروز تیم ایسیو بانک قصد دارد در مورد واحد کنترل سیستم ترمز ضد قفل با شما صحبت کند که به اختصار ای بی اس(ABS) یا مدولاتور ABS خوانده میشود .

ابتدآ خدمت شما کاربران عزیز عرض میکنیم که فروش انواع بلوک ها و یا مدلاتورهای ترمز ضد قفل یا ABS در فروشگاه های ایسیو پارت در فروشگاه ایسیو بانک انجام میشود و مشخصات کامل و همینطور تصاویر محصولات را میتوانید در فروشگاه به لینک زیر مشاهده کنید.

برای مشاهده و خرید بلوک ABS از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک ای بی اس ABS

مدولاتور ای بی اس(ABS) یا بلوک ترمز ضد قفل :

واژه مخفف ABS بر گرفته از عبارت لاتین Anti-Lock Braking System به معنی سیستم ترمز ضد قفل است . سیستم ترمز ضد قفل همینطور که از اسمش مشخص است مکانیزمی را در ترمز خودرو ایجاد میکند که مانع قفل شدن لاستیک ها و سر خوردن خودرو میشود.

امکانیسم کلی و مزیت اصلی در سیستم ترمز ضد قفل :

همینطور که میدانید قفل شدن لاستیک ها ۲ عیب بزرگ دارد که در سیستم ترمز ABS این ۲ مشکل تا حدود خیلی زیادی حل شده است.

اول اینکه وقتی لاستیک ماشین بر اثر ترمز ناگهانی راننده قفل می شود و سر می خورد عملا ماشین روی زمین فرمان پذیری خودرو به شدت کاهش پیدا میکند و دیگر راننده نمیتواند مانور هدایتی درستی روی ماشین اجرا کند. معمولا عدم توانایی در هدایت خودرو باعث تصادف شدیدی میشود.

دومین مزیتی که ترمز ضد قفل روی خودرو ایجاد میکند این است که مانع سر خوردن ماشین روی زمین میشود به نحوی که سطح استحکاک لاستیک را با ماشین تا آستانه سر خوردن پیش میبرد و عمل ترمز گیر تا آستانه سر خوردن انجام میدهد و به محض شروع لغزندگی صد در صد مجدد ترمز را رها میکند.

و ماشین به حرکت در می آید و دوباره ترمزگیری انجام میشود تا آستانه سرخوردن و دوباره رها میکند و این اتفاق باعث میشود که همیشه حداکثر نیروی ترمز که در واقع آستانه ی سرخوردن است روی چهار چرخ یا دوچرخه خودرو اجرا شود و عملیات ترمزگیری و توقف خودرو در سریع ترین حالت ممکن ایجاد شود.

نحوه ی کارکرد سیستم ترمز ضد قفل :

اینکه چه زمانی آستانه ی سرخوردن خودرو است را سنسورهای ABS که روی هرچرخ وجود دارد و سرعت هرچرخ را برای کامپیوتر موجود در بلوک ABS ارسال میکند تشخیص میدهد و به صورت پالسی این سیگنال ها از سنسورها به کامپیوتر ABS خودرو ارسال میشود .

سپس کامپیوتر تشخیص میدهد که الان مثلا کدوم لاستیک در مرز استحکاک صد در صدی قرار دارد و ترمز گیری آن لاستیک را متوقف میکند تا به حرکت در آید و مجددا ترمز گیری انجام میشود تا به آستانه ی استحکاک صددرصد برسد و این مکانیزم روی هر چهار چرخ وقتی اجرا میشود خودرو بدون اینکه سرخوردگی یا استحکاک صددرصدی ایجاد شود خودرو متوقف میکند و امنیت خیلی بالایی را ایجاد میکند.

فیلم نحوه ی کارکرد سیستم ترمز ضد قفل :

سه جزء اصلی بلوک ترمز ای بی اس(ABS) عبارتند از :

۱- یونیت کنترل که در ارتباط با سنسورهای سرعت و دیگر یونیت کنترل های خودرو می باشد که به این بخش HECU اطلاق میشود‌.

تصویر واحد کنترل الکترونیکی ABS پژو ۴۰۵ برند بوش :

تصویر واحد کنترل الکترونیکی ABS پژو ۴۰۵ برند بوش

واحد کنترل الکترونیکی پژو ۲۰۶ برند MOBIS :

واحد کنترل الکترونیکی پژو ۲۰۶ برند MOBIS

واحد کنترل الکترونیکی همینطور که در تصویر مشاهده میکنید به وسیله ی ۴ عدد یا ۳ عدد پیچ به واحد کنترل هیدرولیکی که محل نصب لوله های رفته و برگشت روغن هر چرخ متصل میشود.

روی یونیت الکترونیکی یک کانکتور وجود دارد که به وسیله این کانکتور اتصالات الکتریکی از سمت سنسور ها و همینطور از سمت تغذیه و همینطور ارتباط بین کامپیوتر موتور و پنل آمپر برقرار میشود.

روی یونیت الکترونیکی یک برد الکترونیکی و مدارات الکترونیکی واقع شده که عمده وظیفه آنها پردازش اطلاعات دریافتی از سنسورها و همینطور فرمانی که از سمت راننده برای ترمز گیری ارسال میشود و مدارات راه انداز شیربرقی ها و موتور ایجاد کننده فشار روی چرخ ها است.

تصویر پشت قاب یونیت ABS برند BOCSH پژو ۴۰۵ و پارس:

تصویر پشت قاب یونیت ABS برند BOCSH پژو ۴۰۵ و پارس

تصویر مدارات الکترونیک درون یونیت ABS:

تصویر مدارات الکترونیک درون یونیت ABS

۲- واحد کنترل هیدرولیکی یا بلوک هیدرولیکی مدولاتور ABS

تصویر بلوک هیدرولیکی :

تصویر بلوک هیدرولیکی

بلوک هیدرولیکی محل قرار گیری سوپاپ هایی است که درون بوبین های شیر برقی موجود در یونیت مستقر می شود و همین طور محل اتصال لوله های روغن برای چرخ های خودرو و لوله های رفت و برگشت روغن از سمت بوستر است.

محل اتصال لوله های روغن چرخ ها:
RR : عقب راست
RL : عقب چپ
FR : جلو راست
FL : جلو چپ
MC1 : رفت روغن ترمز
MC2 : برگشت روغن ترمز

به محل اتصال لوله های روغن چرخ ها که با حروف

بخاطر خرابی برخی از بلوک ها هیدرولیکی یا بخاطر مسدودی داخل سوپاپ ها یا بخاطر روغن ریزی و نشت روغن این امکان وجود دارد که در سایت فروشگاه ایسیو بانک بلوک هیدرولیکی و پمپ به صورت جداگانه سفارش گذاری شود.

به عنوان مثال با استفاده از لینک زیر میتوانید بلوک هیدرولیکی MGH 80 که روی سمند و پژو پارس و ۲۰۶ و۲۰۷ مابین سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ روی محصولات ایرانخودرو و حتی روی سایپا، پراید،تیبا و ساینا نصب شده است جداگانه سفارش گذاری کنید.

برای مشاهده و خرید ایسیو (ECU) بوش ME7.4.9 دنا توربو از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک هیدرولیکی و پمپ ABS ماندو MGH80i پراید

۳- پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیکی در واقع یک موتور از نوع TC است که با ولتاژ ۱۲ ولت باتری ماشین و با استفاده از سوئیچ الکترونیکی که داخل یونیت الکترونیکی ABS قرار دارد فعال میشود , وظیفه ای که دارد ایجاد فشار برای روغنی که ارسال میشود برای هر چرخ را بر عهده دارد .

این قطعه به ندرت پیش میاد که خراب باشد و معمولا خرابی خودش را به صورت خطای موتور چرخشی و یا پمپ هیدرولیکی در دستگاه دیاگ نشان می دهد .

معمولا اگر پمپ الکترونیکی خراب شده باشد همراه با بلوک هیدرولیکی تعویض میشود و خیلی کم پیش می آید که پمپ به صورت مجزا فروخته شود زیرا باز شدن پمپ هیدرولیکی از بلوک هیدرولیکی آب بندی و پرسی که روی پمپ هیدرولیکی قرار دارد را خراب میکند و احتمال نشت روغن وجود دارد بنابر این پمپ هیدرولیکی خراب شده باشد همراه با بلوک هیدرولیکی سفارش گذاری شود.

تصویر پمپ هیدرولیکی نصب شده روی بلوک هیدرولیکی:

تصویر پمپ هیدرولیکی نصب شده روی بلوک هیدرولیکی

تصویر پمپ و بلوک هیدرولیکی برند بوش استفاده شده در پژو ۴۰۵ و پارس ۹۰ تا ۹۵:

تصویر پمپ و بلوک هیدرولیکی برند بوش

معرفی چند نمونه از بلوک های ای بی اس(ABS) پر کاربرد در خودروهای ایرانی :

۱- بلوک ABS برند MANDO با کد اختصاصی MGH60

MGH60 پراید مدل های بین ۱۳۹۳ تا ۹۵:

1- بلوک ABS برند MANDO با کد اختصاصی MGH60
وجه تمایز این بلوک نسبت به بلوک mgh80 موتور بلند تر این قطعه است.
بلوک mgh80
انواع مختلفی از ماندو MGH60 وجود دارد که روی پراید ، پیکان وانت ، پژو ۲۰۶ ، پژو ۴۰۵ و پارس نصب شده که مقدار کمی با یکدیگر متفاوت هستند.

برای مشاهده و خرید محصولات MGH60 از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید محصولات MGH60

۲- بلوک ABS برند MANDO با کد اختصاصی MGH80

این محصول روی خودروهایی نظیر رانا ، ۲۰۶ ، ۴۰۵ ، پارس ، سمند ، پراید ، تیبا و ساینا نصب شده است. بلوک MGH80 بعد از سال ۱۳۹۳ روی انواع محصولات ایرانخودرو و سایپا منتاژ شدند و نسبت به بلوک MGH60 موتور یک مقدار کوتاه تری دارد و به هیچ وجه جایگزین مدل MGH60 نیست.

تصویر بلوک هیدرولیکی و پمپ ABS MGH80 پراید :

تصویر بلوک هیدرولیکی و پمپ ABS MGH80 پراید

تصویر بلوک ABS MGH80 نصب شده روی محصولات سری X200 سایپا:

تصویر بلوک ABS MGH80 نصب شده روی محصولات سری X200 سایپا

تصویر MGH80 پژو ۴۰۵:

تصویر MGH80 پژو ۴۰۵

این نکته را در نظر داشته باشید که ای بی اس MGH80 ماندو توسط شرکت کروز برای خودرو سازهای ایرانخودرو سایپا تامین میشود و سیستم انتقال اطلاعات در یونیت ABS از نوع CAN است و اطلاعات را به صورت سریال و روی خط CAN برای آمپر و ایسیو ارسال میکند.

علائم خرابی یونیت الکترونیکی ای بی اس(ABS) :

اولین علامت خرابی یونیت الکترونیکی روشن شدن چراغ ABS و یا روشن شدن چراغ ترمز دستی روی پنل آمپر خودرو است.

دومین علامت خرابی یونیت الکترونیکی از کار افتادن عقربه ی کیلومتر است و ماشین از یک مقدار مشخصی بیشتر گاز نمیخورد .به عنوان مثال از ۲۰۰۰ تا بیشتر گاز نمیخورد.

علامت خرابی یونیت ABS از کار افتادن آمپر بنزین است که داخل بعضی از ماشین ها مشاهده میشود .اگر احساس میکنید که ترمز وقتی که گرفته میشود یک چرخ یا یک سمت ماشین کشیده میشود و کنترل تا حدودی از دست راننده خارج میشود و چراغ ABS و ترمز ایسیو روشن است حتما به اولین ترمز ساز یا مکانیک ماشین را نشان دهید و برسی شود.

علائم خرابی یونیت الکترونیکی ABS

به روشن شدن چراغ ABS خودرو حساس باشید چرا که سلامتی و جان سرنشینان وابسته به عملکرد صحیح ABS خودرو می باشد.

علائم خرابی بلوک هیدرولیکی و پمپ ای بی اس(ABS) خودرو :

۱- کاهش سطح روغن ترمز به خاطر نشتی در بلوک هیدرولیکی .

۲- مشاهده روغن نشت کرده در کنار پمپ و بلوک هیدرولیکی و محل اتصال لوله های روغن به بلوک هیدرولیکی.

۳- روشن ماندن چراغ ABS خودرو و مشاهده خطای پمپ چرخشی در یونیت ABS.

۴- کشیده شدن خودرو به یک سمت زمانی که اول ترمز گیری انجام میشود.

۵- قفل شدن یک یا دو چرخ یا سه چرخ موقعه عملیات ترمزگیری انجام میشود.

این پنج علامت نشان دهنده ی خرابی در بلوک هیدرولیکی است که معمولا عامل آن گرفتگی و کیپ شدگی مجرای عبور روغن و نشت روغن از کناره های پمپ هیدرولیکی و محل اتصال لوله ها است.

متاسفانه چیزی که وجود دارد این است که پمپ هیدرولیکی و بلوک هیدرولیکی به ندرت قابل تعمیر است و معمولا تعویض میشود.

برای خرید انواع بلوک هیدرولیکی و همینطور بلوک ABS انواع خودرو های داخلی و خارجی با ما در تماس باشید . همچنین میتوانید تمامی محصولات ما را در فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک مشاهده کنید.

فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *