معرفی و فروش قطعه بلوک های ترمز (ای بی اس)ABS پراید

معرفی و فروش قطعه بلوک های ترمز ای بی اس(ABS) پراید

مقدمه از معرفی و فروش قطعه بلوک های ترمز (ای بی اس)ABS پراید:

در سال ۱۳۸۷ پس از انتشار آمار بالای کشته شدگان و فوت شدگان حاصل از تصادف های خودرو پراید با حضور فرماندهی وقت پلیس ناجا اعلام شد که خودرو پراید و دیگر محصولات شرکت سایپا به سیستم ترمز ABS و همینطور پیش کشنده های کمربندهای ایمنی مجهز خواهد شد.

اما اتفاقی که به صورت واقعی در سایپا افتاد این بود که از سال ۸۹ به بعد سیستم ترمز ABS پیاده سازی شد .

محل نصب قطعه بلوک و کامپیوتر ABS در خودرو پراید :

در تمامی خودروها و همینطور در خودرو پراید کامپیوتر ABS و همینطور بلوک اتصال لوله های هر چرخ و پمپ ABS که مجموعا بلوک ABS نامیده میشود در داخل محفظه ی موتور و چسبیده به بدنه سرنشین نصب میشود .

شاید ساده ترین راه حل برای رسیدن به قطعه بلوک ABS تعویض لوله های روغن هر چرخ باشد.

برای مشاهده و خرید بلوک و یونیت ABS از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک و یونیت ABS

تصویر بلوک ABS برند بلژیوم در خودرو پراید:

تصویر بلوک ABS برند بلژیوم در خودرو پراید

محل نصب بلوک ABS بوش موتور کوتاه در خودرو پراید :

محل نصب بلوک ABS بوش موتور کوتاه در خودرو پراید

محل نصب بلوک ABS مدل یوفین موتور طوسی در خودرو ساینا:

محل نصب بلوک ABS مدل یوفین موتور طوسی در خودرو ساینا

محل نصب بلوک کامل ترمز ضد قفل برند ماندو بدون مدل ۲۰۰D-43 یا MGH60 معمولی در خودرو پراید:

محل نصب بلوک کامل ترمز ضد قفل برند ماندو بدون مدل ۲۰۰D-43 یا MGH60 معمولی در خودرو پراید

محل نصب بلوک ای بی اس برند ماندو مدل MGH80 در خودرو پراید:

محل نصب بلوک ای بی اس برند ماندو مدل MGH80 در خودرو پراید

محل نصب بلوک کامل ترمز ABS برند یوفین(موتور بلند مشکی) در خودرو پراید:

محل نصب بلوک کامل ترمز ABS برند یوفین(موتور بلند مشکی) در خودرو پراید

محل نصب بلوک ABS برند BWI موسوم به سوکت جلو در خودرو پراید:

محل نصب بلوک ABS برند BWI موسوم به سوکت جلو در خودرو پراید

خرابی های گزارش شده در انواع بلوک ABS پراید :

در کل ایرادات وارد شده به بلوک ABS خودرو پراید را می توان به دو قسمت تقسیم کرد.

دسته اول مربوط به یونیت الکترونیکی یا کامپیوتر مجموع بلوک ABS میشود که در واقع یک ایراد برقی است.

بخش دوم خرابی ها مربوط به بلوک و پمپ ABS است که در واقع یک ایراد برقی نمی باشد و یک ایراد هیدرولیکی یا مکانیکی است.

دسته اول خرابی هایی که در واقع مربوط به یونیت الکترونیکی ترمز ABS می باشد که علائم و نشانه هایی دارند که از جمله مهمترین آن ها روشن ماندن چراغ ABS در پنل آمپر است و یا روشن ماندن چراغ ترمزدستی و یا روشن ماندن چراغ چک که این خرابی ها خودش را به راننده به این صورت نشان میدهد که البته علائم مشخصی هم در روند ترمزگیری وجود دارد.

ایرادهای برقی معمولا با اتصال دستگاه دیاگ یا عیب یاب و ورود به بخش ترمز ABS به صورت تشریحی یا به صورت کد خودش را در دستگاه عیب یاب نشان میدهد.

از جمله خرابی ها که معمول هستند عدم عملکرد راه اندازی شیربرقی های هر کدام از چرخ ها هست و یا عدم دریافت از سیگنال سنسور سرعت از چرخ های مختلف است و یا عدم ارتباط با دستگاه عیب یاب که این خرابی ها معمول هستند.

ایراد هیدرولیکی و مکانیکی هم معمولا با مسدود شدن مجرای انتقال روغن و یا مسدود نشدن کامل یعنی باز بودن کامل مجرای عبور روغن ها از بلوک هیدرولیکی خودش را نشان میدهد و یا عملکرد پمپ فشار روغن ABS یا به صورت کامل روشن میماند و قطع نمیشود و یا به صورت کامل با ABS کار نمیکند.

 

این مقاله کاربردی را حتما بخوانید : آموزش ریست کردن ایسیو(ECU) خودرو

 

یک نمونه یونیت ABS یوفین که ایرادات برقی در این بخش مشاهده می شود:

یک نمونه یونیت ABS یوفین . ایرادات برقی

یک نمونه بلوک و پمپ ترمز ABS جدا شده از یونیت ماندو MGH80 در خودرو پراید:

یک نمونه بلوک و پمپ ترمز ABS جدا شده از یونیت ماندو MGH80 در خودرو پراید

معمولا خرابی ها هم در بخش بلوک هیدرولیکی و هم در بخش یونیت الکترونیکی دیده میشود که بعضی از برندها و مدل ها عمده خرابی هایشان مربوط به یونیت الکترونیکی میشود و برخی هم تقریبا برعکس این بخش پمپ هیدرولیکی و بلوک هیدرولیکی مشکل ایجاد میشود و باید تعویض شوند.

نکته مثبت رویه در فروش ما این است که ما به صورت منفکت شده و جدا شده هم بلوک یا یونیت بعضا برای فروش داریم و جداگانه قابل سفارش گذاری و خرید است که باعث میشود هزینه تعمیر و خرید این قطعه برای مشتری کم شود و کاهش پیدا کند.

بعضی از برندها مثل برند ماندو MGH80 خرابی در بلوک ABS کمتر است و عمده ی خرابی ها مربوط به یونیت الکترونیکی است و در نقطه ی مقابل برندهایی مثل برند بلژیوم عمده خرابی شان مربوط به بلوک ABS میشود و یونیت شان معمولا ایراد پیدا نمیکنند.

نکاتی در مورد تعمیر بلوک و یونیت ABS خودرو پراید :

با توجه به قیمت بالای این قطعه درخواست های مکرری برای معرفی تعمیرکار و یا ارجاء این قطعه برای تعمیر گزارش میشود که لازم است چند نکته در مورد تعمیر این قطعه ها اطلاع رسانی و درج کنیم.

اولین نکته این است که ما توصیه میکنیم که از تعمیر کارهایی درشهر خودتان هستند کمک بگیرید و خرابی دقیق قطعه را مشخص کنید و اگر آنجا کسی برای تعمیر است به تعمیرکار محل خودتان ارجاء بدهید و اگر مقدور نیست میتوانید گزارش خرابی نوع خرابی تصویر یونیت را برای ما ارسال کنید و اطلاع رسانی میشود که این قطعه قابل تعمیر است یا خیر.

خرابی یونیت های الکترونیکی اگر که برد شکستگی نداشته باشد و  یا سوختی نداشته باشد و یا اتصال شدید که موجب تخریب برد الکترونیکی نشده باشد قابل رفع است.

منوط به اینکه این قطعه در بازار وجود داشته باشد که قبل جایگزین کردن باشد یعنی IC ، ترانزیستور ، مقاومت و یا خازن روی یونیت الکترونیکی آسیب دیده موجود باشد که بشود تعمیرش کرد و ما بخش تعمیرات ABS درصد بالایی از خرابی های یونیت الکترونیکی را با موفقیت به تعمیر رسانده است.

خرابی در بخش هیدرولیکی که معمولا مربوط به کیپ شدن و یا خرابی در واقع‌‌ سوپاپ داخل یونیت بلوک هیدرولیکی است که در بعضی از موارد حل میشود که انواع مشخص و جداگانه ای دارد و ایراد نشتی روغن هم که در بلوک دیده میشود. دربرخی از واقع قابل رفع نیست و باید تعویض شود.

در نهایت اگر که تصمیم بر این شد که تعمیر انجام نشود یا قطعه تعمیر پذیر نباشد میتوانید برای سفارش و خرید این قطعه وارد سایت فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک شوید. و یونیت و بلوک ABS که در نظرتان هست را سفارش گذاری کنید و در اولین فرصت این قطعه برایتان ارسال میشود.

برای مشاهده و خرید بلوک و یونیت ABS از فروشگاه اینترنتی ایسیو بانک بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید بلوک و یونیت ABS

تیم تعمیرات ایسیو بانک :

شرکت ایسیو بانک در راستای بهبود خدمات و رضایت مشتریان ، تعمیرات انواع کامپیوترهای خودرو و بلوک های ABS را توسط بهترین کارشناسان مجرب و حرفه‌ای به شما عزیزان ارائه می دهد.

شما می‌ توانید در کمترین زمان ممکن، سفارش‌ خود را از طریق تماس تلفنی و واتس آپ ثبت کنید و از تعمیرکارهای مجرب ما برای تعمیر ایسیو و بلوک ABS و یونیت های الکترونیکی خودرو خود استفاده کنید. برای ثبت سفارش می توانید از شماره تماس های زیر استفاده کنید.

موبایل : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

واتساپ : ۰۹۳۸۹۴۹۵۳۴۷

حمزه پوراقبالی هستم . کارشناس برق و الکترونیک . فعال تجاری در حوزه کامپیوترهای خودرویی . برای این که بتوانیم نیازهای مردم عزیزمان را در حوزه لوازم یدکی خودرو اللخصوص زمینه گسترده و کمی ناشناخته یونیت کنترل های خودرویی ، به راحتی و با اطمینان خاطر و بدون ضرر و زیان برآورده به خیر کنیم ، پا به این عرصه گذاشته ایم . و نیز کارآفرینی و توسعه تجاری در بازار تجهیزات وابسته به خودرو را پیگیری میکنیم . اانشاالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *